Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Internet jest przestrzenią, gdzie niemal każdy może wyrazić swoje zdanie. Konsumenci najczęściej decydują się na wystawienie opinii o miejscu, które odwiedzili. Bary, restauracje, sklepy, a nawet punkty obsługi klienta. Opinia o pracodawcy, to kolejna treść, która często pojawia się w sieci. Napisanie opinii zajmuje dosłownie chwilę, ale niesie za sobą poważne konsekwencje. Złe przedstawienie pracownika i pracodawcy, może negatywnie odbić się na wizerunku całej firmy. Ocenie najczęściej podlega atmosfera w przedsiębiorstwie, stosunek do pracowników, umiejętność pracy i słabe strony, które rażąco kłują w oczy. Oczywiście pozytywnych opinii może być równie wiele co negatywnych opinii. Nie zmienia to faktu, że warto obserwować i kontrolować opinie wystawiane w sieci na temat firmy.

Opinia o pracodawcy, czyli co można znaleźć w sieci

Współcześnie Internet jest źródłem naszej wiedzy. Na rynku dostępnych jest wiele portali lifestylowych, informacyjnych i rozrywkowych. Konsumenci stają się aktywnymi prosumentami. Współtworzą treści, publikują swoje opinie, polecają lub dyskredytują odwiedzane miejsca. W Internecie szukamy także ofert dostępnych na rynku pracy. Bezwzględnie liczy się dla nas opinia o pracodawcy. Sprawdzamy, co inni pracownicy piszą o swojej firmie. Jak ją oceniają i na co zwracają szczególną uwagę. Na tej podstawie budujemy obraz przedsiębiorstwa, w którym potencjalnie moglibyśmy pracować. Pozytywna opinia buduje w nas przekonanie, że warto w takie miejsce wysłać cv.

Jakie znaczenie ma opinia o pracodawcy wystawiona w sieci?

Ofert pracy szukamy na serwisach gromadzących duże liczby ogłoszeń, posegregowanych na tematyczne kategorie. Część z nich umożliwia także umieszczanie opinii o pracodawcy. Taka ocena pracownika o swoim pracodawcy może nam wiele powiedzieć, o ile jest rzetelna i prawdziwa. Musimy mieć świadomość, że nie mamy żadnej pewności, czy osoba pisząca w rzeczywistości pracuje w danym przedsiębiorstwie. Podobnie nie bardzo możemy sprawdzić, czy naprawdę pracuje lub pracowała na zajmowanym stanowisku. Niestety zdarza się, że celem takich opinii jest zniesławienie i oszkalowanie pracodawcy, pracowników lub konkurencyjnej firmy. Zamieszczone w sieci treści trzeba analizować z niemal każdego punktu widzenia.

Jak nas widzą tak nas piszą, czyli firmowy wizerunek w sieci

Miejsca w sieci, gdzie można wyrazić swoje zdanie i opinie, cieszą się dużym zainteresowaniem. Bardzo często możemy spotkać zażarte dyskusje toczone między pracownikami danego przedsiębiorstwa. Ponieważ toczą się na forum publicznym, każdy może je zobaczyć. Zwrot grzecznościowy i piękne słownictwo dość rzadko się tam pojawia. Częściej spotkamy język, który nie jest do końca parlamentarny. Wypowiedziom towarzyszą błędy językowe, interpunkcyjne i ortograficznie. Można dostrzec frustrację, która dotyka piszące osoby. Z punktu widzenia firmy, nie są to działania, które kreują pozytywny wizerunek.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              





Ostatnie artykuły:

fot. HONOR








fot. Freepik



fot. ING


Tematy pokrewne:  

tag wizerunek firmytag opinietag opinia o pracodawcy