Nadruki na odzieży mogą spełniać wiele funkcji. Koszulki z nadrukiem dla firm pomagają w reklamie i kreowaniu pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa. Nadruk może też zdobić ubrania robocze, a także symbolizować przynależność do drużyny sportowej czy stowarzyszenia. Ciekawie znakowane ubrania świetnie nadają się również na oryginalny prezent. I choć nadruk może się pojawić na każdym odzieżowym artykule, niezmiennie największą popularnością cieszą się koszulki z logo firmy, klubu sportowego czy innej organizacji. Tyle że nie każdy nadruk równie dobrze nadaje się na wszystkie rodzaje koszulek. Jedne metody znakowania są bardziej trwałe, inne zapewniają lepsze odwzorowanie kolorów lub szczegółów. Niektóre nadają się jedynie na konkretny rodzaj materiału. By koszulka z nadrukiem dobrze spełniała swoje zadanie, trzeba odpowiednio dobrać rodzaj nadruku do jej przeznaczenia i materiału, z którego została wykonana.
Koszulki można dziś znaleźć w każdej szafie. Czym innym jednak kierujemy się przy wyborze modelu, w którym zamierzamy pracować, a czym innym przy zakupie koszulki używanej w czasie spotkań ze znajomymi. Jeszcze inne cele przyświecają pracodawcy, który szuka koszulek dla pracowników. Podobnie jest w sytuacji gdy chcemy wybrać nadruki na odzieży, bowiem muszą one być dostosowane do efektu, jaki mają wywołać.
Koszulka firmowa może pełnić różne funkcje - wszystko zależy od ich wykonania. Pracodawcami kierują jednak zwykle dwie intencje. Pierwsza to chęć zadbania o wizerunek firmy, którego elementem jest między innymi schludny ubiór pracowników. Druga to dodatkowe pole do reklamy - dotyczy to zwłaszcza koszulek przeznaczonych dla osób pracujących w delegacji.
W związku z tym koszulki firmowe z nadrukiem muszą wyróżniać się dość wysoką estetyką i eleganckim nadrukiem. Zwykle jest nim po prostu logo firmy. Na koszulkach tego typu dobrze sprawdzi się sitodruk, który wyróżnia się też dość dużą trwałością. Warunkiem jest jednak brak przejść tonalnych w logo.
Najbardziej eleganckim sposobem zdobienia koszulki dla firm będzie z kolei haft komputerowy. To metoda znakowania, która podnosi prestiż odzieży. Z tego powodu często jest używana na koszulach. Sprawdzi się, kiedy logo nie jest zbyt skomplikowane.
Koszulka z logo firmy to również popularny rodzaj odzieży roboczej. Jest przeznaczona przede wszystkim dla pracowników fizycznych. Noszą je zarówno osoby wykonujące swoje obowiązki w zakładzie pracy, jak i poza nim. Wtedy koszulki robocze pomagają podnieść rozpoznawalność przedsiębiorstwa.
Roboczy strój łatwo zabrudzić, często jest też narażony na szarpnięcia i inne sytuacje, które wymagają od niego podwyższonej wytrzymałości. Musi też przetrwać częste pranie. W związku z tym nadruki na odzież tego typu muszą być przede wszystkim trwałe. Inne atuty schodzą na nieco dalszy plan.
Jedną z najbardziej wytrzymałych technik znakowania jest sublimacja. W tym przypadku nadruk wykonuje się na specjalnej folii i wgrzewa w materiał. Sublimacja ma jednak ograniczenia - nadaje się jedynie do jasnych koszulek poliestrowych.
Do znakowania bawełnianych koszulek roboczych warto użyć nieco podobnego w zarysach termotransferu lub wspomnianego już sitodruku. Logo na koszulkach roboczych może też pojawić się w formie naszywki. Trwały efekt na koszulkach roboczych pozostawi także tłoczenie logotypu.
Przykład znakowania odzieży w formie tłoczenia.
Koszulki firmowe czy robocze mają spełniać różne zadania. Sprawa wygląda na prostszą w przypadku ubrań reklamowych. Tego typu koszulki z nadrukiem logo firmy mają po prostu zwiększyć zasięg reklamy i poprawić wizerunek przedsiębiorstwa.
Koszulki reklamowe są przeznaczone dla klientów, ale także osób dopiero potencjalnie zainteresowanych usługami firmy. Często rozdaje się je w trakcie eventów reklamowych. Ich funkcja reklamowa nabierze realnych kształtów wtedy, gdy obdarowany będzie ją nosił. Nadruki na odzieży tego typu muszą być więc dość dyskretne, ale i estetyczne. Niekoniecznie musi to być samo logo - sprawdzą się także ciekawe hasła czy akcenty związane z firmą.
Do znakowania koszulek reklamowych świetnie nadaje się więc termotransfer cyfrowy. To metoda opłacalna przy małych nadrukach. Pozwala bardzo dobrze odwzorować kolory i szczegóły grafiki. A to pozwala nawet na umieszczenie na koszulce niewielkiej fotografii. Warto rozważyć również haft komputerowy.
Nadruki na odzieży to także nieodłączny element koszulek sportowych. Pojawia się na nich zwykle herb klubu, czasami nazwisko lub pseudonim zawodnika. Często są to również koszulki z logo sponsora zawodów. Ale nawet na koszulkach przeznaczonych do codziennych treningów warto nanieść nadruk dla większej motywacji.
Koszulki sportowe wykonuje się dziś przede wszystkim z tworzyw sztucznych na bazie poliestru. Metoda znakowania powinna być wytrzymała, bo często pierze się je w wysokich temperaturach. Do tego nie może blokować właściwości wentylacyjnych ubrań.
Idealnym rozwiązaniem jest więc sublimacja. Taki nadruk nie uszkodzi się w czasie prania i przepuszcza powietrze. Nie wpłynie więc negatywnie na komfort wysiłku. Jest też opłacalny nawet dla mniejszych zamówień. Alternatywą może być sitodruk oraz termotransfer.
Popularność zyskują również koszulki z nadrukiem wykorzystywane jako prezent. To oryginalny podarunek, idealny na przykład na urodziny. Świetnie sprawdzą się jako prezent dla nastolatka, ale także kolegi z pracy. A ciekawy napis może wywołać uśmiech także na twarzy rodziców czy dziadków.
Na koszulkach wykorzystywanych jako prezent najczęściej znajduje się właśnie okolicznościowy napis lub zdjęcie, które przywołuje ciekawe wspomnienia. Nadruki na odzieży w tym przypadku muszą więc przede wszystkim dobrze odzwierciedlać kolory i pozwalać na odwzorowanie wszystkich szczegółów.
W tym przypadku do polecanych metod należy przede wszystkim termotransfer cyfrowy. Taki nadruk przeniesie na tkaninę nawet skomplikowane fotografie. To gwarancja najwyższej jakości grafiki. Ciekawą alternatywą będzie lateksowa folia flex. W tym przypadku nadruki na odzieży uzyskuje się dzięki pracy specjalnej prasy.
Koszulka z nadrukiem to także ciekawy sposób na personalizację własnej odzieży. Mimo że na rynku T-shirtów i koszulek polo nie brakuje ciekawych wzorów, wiele osób woli stawiać na oryginalność.
W przypadku indywidualnych zamówień duże znaczenie ma koszt wykonania nadruku. Niektóre metody dla pojedynczych koszulek są zupełnie nieopłacalne. Z tego punktu widzenia personalizowane koszulki najlepiej znakować drukiem cyfrowym lub termotransferem z użyciem folii.
Koszulki pod nadruk mogą różnić się między sobą również fasonem. Zdobić można zarówno klasyczne T-shirty, jak i koszulki z wycięciem w serek czy koszulki polo. Przy większych zamówieniach na koszulki z nadrukiem firmowym przedsiębiorcy często decydują się na kolekcje od producentów, którzy specjalizują się w odzieży promocyjnej. Istotny jest jednak również materiał, z którego taka odzież została wykonana.
Bawełna to zdecydowanie najpopularniejszy materiał na koszulki. To naturalne włókna, które są w pełni bezpieczne nawet dla delikatnej skóry.
Z tego powodu nadruki na odzieży tego typu są dostępne wieloma metodami. Najczęściej takie koszulki zdobi się przy wykorzystaniu sitodruku bądź termotransferu cyfrowego lub plastizolowego.
Bawełniane produkty można jednak równie dobrze znakować za pomocą tłoczenia. Napis lub grafika na takiej koszulce może też powstać dzięki najbardziej uniwersalnym metodom, takim jak haft komputerowy oraz naszywki.
Jeśli szukamy koszulki z tworzyw sztucznych, zapewne wybierzemy poliester. Ewentualnie z niewielkim dodatkiem elastanu. Takie koszulki szybciej wysychają, są więc idealne do zadań i prac, które wymagają od nas większego wysiłku.
Poliestrowa koszulka z logo wymaga specjalnych technik znakowania. Ubraniom, w których poliester stanowi przynajmniej około 70 procent składu, dedykowana jest sublimacja. Jeszcze raz dodajmy jednak, że muszą to być koszulki jasne, najlepiej białe.
Ze znakowaniem poliestru w innych kolorach poradzi sobie haft komputerowy, sitodruk czy termotransfer. Kiedy żadna metoda sobie nie radzi, można skorzystać także z naszywek z logo firmy.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|