Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Jak zadbać o bezpieczeństwo firmowej domeny?

20-08-2018, 18:58

Strona internetowa jest miejscem, w którym możemy przedstawić produkty oraz usługi, które oferuje nasza firma. Odpowiednia prezentacja, szata graficzna, kontakt z klientem i regularne przeprowadzanie aktualizacji, zapewni wzrost zainteresowania wśród internautów. Często firmowa domena jest kluczowym aspektem w promowaniu biznesu na arenie krajowej i międzynarodowej. Aby swobodnie korzystać z Sieci, należy w szczególności zadbać o kwestie bezpieczeństwa. Programy antywirusowe nie są wystarczającą ochroną, ważnym elementem jest udostępnianie danych firmowych. Problem ten pojawia się najczęściej podczas upowszechnienia dużej ilości informacji pracownikom, którzy nie zwracają należytej uwagi w wypełnieniu danych przy rejestracji oraz zapominają o terminach abonamentu. Poniżej opiszemy w jaki sposób możemy zadbać o bezpieczeństwo domeny oraz najczęstsze błędy popełniane przez użytkowników .

mat partnera

Poprawne uzupełnienie danych

Pierwszym etapem w utworzeniu własnej strony jest rejestracja domeny. Należy spokojnie i bez pośpiechu wypełnić dane, gdyż wprowadzenie niepoprawnych informacji niesie za sobą konsekwencje np. jeśli zapomnimy hasła. Nawet jeśli firma posługuje się skrótem nazwy, w formularzu konieczne jest podanie pełnego rozwiniętego zagadnienia. Adres musi być tak sami jak ten, który zarejestrowano podczas zakładania firmy. Kolejna rzecz to podanie danych kontaktowych do właściwej osoby, np. odpowiedzialnej za prowadzenie domeny lub do właściciela. Należy unikać ujawniania adresu do korespondencji, aby uniknąć utrudnienia jego weryfikacji w przyszłości.

Podawanie wyłącznie informacji o firmie

Wykluczone jest zarejestrowanie przedsiębiorstwa w oparciu o dane wykonawcy strony, pracownika lub agencji interaktywnej ze względu na prawo do zarządzania domeną oraz perspektywę ewentualnej sprzedaży firmy. Podczas transakcji przeprowadza się cesję domeny, dlatego jeśli podane w rejestracji informacje będą sprzeczne z tymi w dokumentach jakie są niezbędne do cesji, zmiana abonenta będzie niewykonalna.

Innym powodem dlaczego tak istotna jest kwestia podania wyłącznie danych firmy, jest bezpieczeństwo. Jeśli domena została zarejestrowana na dane pracownika, a który już u nas nie pracuje, odzyskanie hasła oraz login jest znacznie utrudnione, gdyż ciężko w takim przypadku dowieść, że to nasze przedsiębiorstwo jest pełnoprawny właścicielem. Również gdy współdziałamy z webmasterem czy agencją interaktywną, powinniśmy określić, aby domenę zarejestrować nie na wykonawców, a jedynie na zleceniodawcę strony. Chcąc sprawdzić, czy właściciel firmy jest jej pełnoprawnym posiadaczem, można posłużyć się bazą WHOIS, zarządzaną przez operatora domeny. Dodatkowo można także zweryfikować informacje o abonamencie i dane delegacji domeny przy użyciu strony www.whois.pl, dla europejskich i globalnych domen jest to www.whois.eu oraz www.whois.com. Dane przedsiębiorstw, które rejestrują domeny są upublicznione, natomiast dane osób fizycznych pozostają ukryte.

Odpowiednie hasło dostępu

Jest to element, który w znacznym stopniu wpływa na bezpieczeństwo naszej strony w Sieci. Hasło powinno być połączeniem znaków i cyfr, które nie są związane z żadną nazwą. Chcąc uchronić się przed działaniem cyberprzestępców, konieczne jest stworzenie unikalnego zabezpieczenia.

 Warto, aby dostęp do hasła posiadało możliwie jak najmniej zatrudnionych, jednak w celu właściwego kierowania i zarządzania firmą, znajomość hasła na niektórych stanowiskach jest niezbędna. W takim przypadku można zastanowić się nad instalacją monitoringu. Znacznie ułatwi to poszukiwania osób, które przyczyniły się do przedostania się danych w niepowołane ręce.  Innym rozwiązaniem jest ograniczenie funkcji, którymi dysponuje system. Wielu pracowników nie dokłada odpowiedniej staranności podczas zarządzania hasłami więc można również zmniejszyć dostęp do panelu.

Przestrzeganie terminu płatności

Domena nie jest własnością przedsiębiorcy, dlatego konieczne jest jej przedłużanie. Wiele osób zapomina o tym fakcie, nawet pomimo wielu przypomnień. Zwykle abonament domeny przewidziany jest na rok, a po tym terminie, po uiszczeniu niewielkiej opłaty, trzeba przedłużyć usługę. Domena jest istotnym elementem, który umożliwia rozwój naszego biznesu, dlatego nie możemy pozwolić na utracenie danych do serwisu. Niektórzy usługodawcy proponują przypomnienia poprzez drogę elektroniczną, co wydaje się być dobrym rozwiązaniem dla osób, które nie mają czasu aby pilnować terminów. Należy dołożyć wszelkich starań w kierunku odpowiedniego zabezpieczenia, aby ustrzec się przed kłopotami.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              





Ostatnie artykuły:

fot. Freepik



fot. Freepik







fot. Freepik



fot. Freepik


Tematy pokrewne:  

tag komunikat firmy