Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Jak wybrać studio filmowe?

13-03-2019, 18:28

Chcesz nagrać własny film promocyjny, kurs, szkolenie, a może poszukujesz studia, które zrealizuje reklamę dla Twoich klientów? Decydując się na wybór konkretnego studia wideo przekazujesz danej firmie nie tylko swoje pieniądze, ale także ogromny kredyt zaufania. Oddajesz bowiem los swojego wideo w ręce specjalistów wierząc, że ich wizja i umiejętności dadzą Ci najlepszy możliwy efekt. Jak ocenić czy dane studio filmowe sprosta Twoim wymaganiom?

Sprawdź portfolio

Przede wszystkim zacznij od przejrzenia portfolio danego studia. Sprawdź czy dotychczasowe realizacje, są zbieżne z planowanym przez Ciebie materiałem wideo. Portfolio pokazuje wprost w jakich realizacjach dani specjaliści czują się najlepiej, a także czy mają rozwiązania, które sprostają twojemu zleceniu. Czasami portfolio pomaga także lepiej zwizualizować sobie nasz własny pomysł. Dotychczasowe projekty mogą być dla Ciebie także inspiracją.

Kto pisze scenariusz?

Gdy już odnajdziesz studio, posiadające interesujące nas portfolio, sprawdź kto tak naprawdę odpowiedzialny jest za scenariusz danych filmów. Często bowiem studio filmowe odpowiada jedynie za realizację i montaż natomiast scenariuszem i reżyserią danego wideo zajmują się osoby z agencji lub zewnętrzni specjaliści. Jeśli oczekujesz pomocy w pisaniu scenariusza warto uzgodnić tę kwestię już na samym początku rozmowy.

Powierzchnia studia

Powierzchnia jaką mamy do dyspozycji w studiu przekłada się wprost na możliwości kadrowania ujęć. Jeśli zależy Ci na szerokich planach, które pomieszczą kilkanaście osób, publiczność lub duże przedmioty (np. sofę, rower, komodę, mały samochód), musisz szukać studia o powierzchni planu minimum kilkudziesięciu metrów kwadratowych. Kilkadziesiąt metrów kwadratowych studia zapewni bowiem swobodną przestrzeń na potrzeby produkcji programów informacyjnych, wywiadów, konferencji prasowych, kursów i szkoleń.

Zaplecze sprzętowe

Punkt z goła oczywisty. Każdy oferujący nagrywanie i montaż materiałów wideo powinien dysponować zapleczem sprzętowym pozwalającym na realizację zlecenia. Warto jednak ocenić co tak naprawdę kupujemy. Czy nasze nagranie będzie realizowane w jakości Full HD, 4K, ile kamer będzie przeznaczonych do realizacji, jak wygląda system oświetlenia, czy studio dysponuje prompterem pomagającym przy nagrywaniu długich monologów? Wszystko to zaważyć może bowiem na jakości naszego wideo.

Green screen i wirtualna rzeczywistość

Green screen to nic innego jak zielone tło, pozwalające na podłożenie w miejscu tła dowolnego obrazu. Green screen wykorzystywany jest zarówno w produkcjach biznesowych – wirtualne studia, reklamy – jak i mniejszych realizacjach np. w prezentacjach produktowych. Im większy green screen tym większe możliwości tworzenia wirtualnej rzeczywistości. Jeśli zależy Ci na szerokim planie wirtualnego studia, dynamicznych grafikach i animacjach, musisz szukać studia oferującego jak największą powierzchnię zieloną. 

Transmisje live ze studia

Transmisje online w Internecie z roku na rok zyskują na popularności. Jeśli chciałbyś by Twoja konferencja, szkolenie, czy prezentacja była transmitowana na żywo prosto ze studia, to musisz szukać studia świadczącego tego rodzaju kompleksowe usługi.  Transmisje live to bowiem dużo bardziej skomplikowane realizacje, w których ponad wszystko liczy się jakoś i bezpieczeństwo sygnału wideo. Wybierając wykonawcę takie zlecenia powinieneś stawiać na firmy posiadające jak największe doświadczenie w tego rodzaju projektach.

Źródło: https://studio.streamonline.pl


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              





Ostatnie artykuły:










fot. Freepik



fot. Freepik



fot. Freepik


Tematy pokrewne:  

tag studio filmowetag komunikat firmy