Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Jak optymalizować stronę pod kątem pozycjonowania w Google?

28-01-2022, 14:31

Wiele mówi się o frazach kluczowych i ich niebywałym znaczeniu dla pozycjonowania. Jak jednak w praktyce wykorzystać wiedzę na temat tego, czym są te frazy? Na dobry początek warto znaleźć odpowiednią podstronę, dla której konkretna fraza sprawdzi się najlepiej. Potem warto zoptymalizować tę podstronę - tylko jak?

Jak optymalizować stronę pod kątem pozycjonowania w Google?

Rodzaj frazy kluczowej, a funkcja podstrony w witrynie

Frazy kluczowe same sugerują, z jaką intencją wpisywał je użytkownik. Weźmy na przykład różnicę między hasłami "buty na jesień" i "czarne sztyblety męskie ze skóry licowanej marki Lasocki". Dość intuicyjnym wnioskiem jest dokonanie między tymi frazami podstawowego podziału:

  • "buty na jesień" to fraza krótka, mało skonkretyzowana i bardzo konkurencyjna. Wpisuje ją raczej niezdecydowany użytkownik, który chce poznać trendy w branży i dopiero za jakiś czas dokonać zakupu.
  • "czarne sztyblety męskie ze skóry licowanej marki Lasocki" jest frazą bardzo konkretną, wyczerpującą i mało konkurencyjną. Prawdopodobnie wpisał ją użytkownik, który ma zamiar dokonać zakupu już teraz lub w niedługim czasie. Jest to tzw. fraza kluczowa z długiego ogona (long tail keyword).

Znacznie łatwiej jest się wypozycjonować na frazy z długiego ogona. Nie oznacza to jednak, że krótkie i trudne frazy będą niepotrzebne - wręcz przeciwnie.

Charakter frazy kluczowej (czyli intencja użytkownika, który ją wpisywał) wskazuje, do jakiej części strony należy kierować użytkownika. Innymi słowy: którą podstronę należy zoptymalizować pod daną frazę.

Wspomniane "buty na jesień", po wpisaniu w wyszukiwarkę i kliknięcie na link, powinny pozwolić użytkownikowi na poznanie różnych rodzajów, styli i marek butów, które można nosić jesienią. Idealną podstroną docelową będzie tutaj ogólna kategoria produktowa. Z kolei druga fraza będzie wprost idealna dla podstrony, na której znajduje się karta konkretnego produktu. Na tej podstawie możemy już powoli rozpoczynać pozycjonowanie w Google.

Optymalizacja podstrony z nastawieniem na konkretne hasła-klucze

Po opracowaniu fraz kluczowych i przypisaniu do nich konkretnych podstron, przychodzi czas na optymalizację. Bardzo ważne, aby jednej frazie kluczowej była dedykowana tylko i wyłącznie jedna podstrona. Jeśli będzie inaczej, może wystąpić zjawisko kanibalizacji (sytuacja, w której dwie podstrony w tej samej domenie walczą o pozycję).

Umiejscowienia fraz kluczowych - gdzie muszą się znaleźć?

Optymalizację warto zacząć od ustalenia, gdzie umieścić frazy kluczowe. To na tej podstawie Googlebot będzie indeksował później podstronę na konkretne hasło. Oto umiejscowienia, w których zdecydowanie powinny znaleźć się frazy:

  • adres URL podstrony,
  • znacznik meta title (tytuł podstrony widoczny w wynikach wyszukiwania),
  • meta description (opis, widoczny pod tytułem w wynikach wyszukiwania),
  • nagłówek H1 na podstronie (często ustawiany domyślnie przez CMS jako nazwa produktu/kategorii),
  • co najmniej jeden nagłówek H2 na stronie (dodawany ręcznie przez osobę redagującą opis/treść),
  • wstęp treści na stronie (początek tekstu),
  • podsumowanie treści na stronie (końcówka tekstu),
  • atrybuty ALT dla zdjęć na stronie (wyświetlane zamiast obrazka, gdy ten się nie pojawi),
  • sama treść na stronie.

Warto pamiętać, że zawarte na podstronie frazy powinny występować w ograniczonej ilości w dopasowaniu 1:1 (pokrywać się dokładnie). Znacznie częściej fraza powinna być rozbita, odmieniona lub zastąpiona synonimem.

Ogólnie - tworząc treść - nie ma sensu skupiać się na jak największym zagęszczeniu fraz. Po pierwsze dlatego, że ich "upychanie na siłę" wpłynie źle na czytelność tekstu i jego wartość. Po drugie dlatego, że nie ma żadnych wytycznych co do optymalnej ilości fraz kluczowych. Wystarczy więc pisać na temat, który poruszany jest na podstronie - naturalnie i wyczerpująco. Frazy kluczowe będą poniekąd naturalnym efektem dobrze zredagowanego tekstu.

Inwestując jednak w pozycjonowanie Warszawa, warto uświadomić sobie istotność dołączania fraz kluczowych to treści i innych lokalizacji. Pozwoli to znacznie ułatwić późniejsze zdobywanie wyższych pozycji.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              





Ostatnie artykuły:


fot. DALL-E



fot. DALL-E



fot. Freepik



fot. DALL-E



fot. DALL-E


Tematy pokrewne:  

tag pozycjonowanietag nolstag Amin12tag ALH