Wiele mówi się o frazach kluczowych i ich niebywałym znaczeniu dla pozycjonowania. Jak jednak w praktyce wykorzystać wiedzę na temat tego, czym są te frazy? Na dobry początek warto znaleźć odpowiednią podstronę, dla której konkretna fraza sprawdzi się najlepiej. Potem warto zoptymalizować tę podstronę - tylko jak?
Frazy kluczowe same sugerują, z jaką intencją wpisywał je użytkownik. Weźmy na przykład różnicę między hasłami "buty na jesień" i "czarne sztyblety męskie ze skóry licowanej marki Lasocki". Dość intuicyjnym wnioskiem jest dokonanie między tymi frazami podstawowego podziału:
Znacznie łatwiej jest się wypozycjonować na frazy z długiego ogona. Nie oznacza to jednak, że krótkie i trudne frazy będą niepotrzebne - wręcz przeciwnie.
Charakter frazy kluczowej (czyli intencja użytkownika, który ją wpisywał) wskazuje, do jakiej części strony należy kierować użytkownika. Innymi słowy: którą podstronę należy zoptymalizować pod daną frazę.
Wspomniane "buty na jesień", po wpisaniu w wyszukiwarkę i kliknięcie na link, powinny pozwolić użytkownikowi na poznanie różnych rodzajów, styli i marek butów, które można nosić jesienią. Idealną podstroną docelową będzie tutaj ogólna kategoria produktowa. Z kolei druga fraza będzie wprost idealna dla podstrony, na której znajduje się karta konkretnego produktu. Na tej podstawie możemy już powoli rozpoczynać pozycjonowanie w Google.
Po opracowaniu fraz kluczowych i przypisaniu do nich konkretnych podstron, przychodzi czas na optymalizację. Bardzo ważne, aby jednej frazie kluczowej była dedykowana tylko i wyłącznie jedna podstrona. Jeśli będzie inaczej, może wystąpić zjawisko kanibalizacji (sytuacja, w której dwie podstrony w tej samej domenie walczą o pozycję).
Optymalizację warto zacząć od ustalenia, gdzie umieścić frazy kluczowe. To na tej podstawie Googlebot będzie indeksował później podstronę na konkretne hasło. Oto umiejscowienia, w których zdecydowanie powinny znaleźć się frazy:
Warto pamiętać, że zawarte na podstronie frazy powinny występować w ograniczonej ilości w dopasowaniu 1:1 (pokrywać się dokładnie). Znacznie częściej fraza powinna być rozbita, odmieniona lub zastąpiona synonimem.
Ogólnie - tworząc treść - nie ma sensu skupiać się na jak największym zagęszczeniu fraz. Po pierwsze dlatego, że ich "upychanie na siłę" wpłynie źle na czytelność tekstu i jego wartość. Po drugie dlatego, że nie ma żadnych wytycznych co do optymalnej ilości fraz kluczowych. Wystarczy więc pisać na temat, który poruszany jest na podstronie - naturalnie i wyczerpująco. Frazy kluczowe będą poniekąd naturalnym efektem dobrze zredagowanego tekstu.
Inwestując jednak w pozycjonowanie Warszawa, warto uświadomić sobie istotność dołączania fraz kluczowych to treści i innych lokalizacji. Pozwoli to znacznie ułatwić późniejsze zdobywanie wyższych pozycji.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
Kryptowaluty: Przestępcy wyłudzają pieniądze przy pomocy złośliwych tokenów
|
|
|
|
|
|