Coraz więcej kupujących z pokolenia millenialsów decyduje się na zakup bezpośrednio od producentów bądź za pośrednictwem internetowych platform handlowych. Tak przynajmniej wynika z badania dotyczącego dynamiki zakupów w sektorze przemysłowym. Ciekawych wniosków, z niego płynących, jest znacznie więcej.
W tegorocznym badaniu dotyczącym dynamiki zakupów w sektorze przemysłowym, a przeprowadzonym przez firmę UPS, millenialsi stanowili 38% próby badawczej, czyli o 10 punktów procentowych więcej niż w podobnym badaniu przeprowadzonym dwa lata temu.
Nowe pokolenie kupujących jest mniej przywiązane do tradycji oraz częściej poszukuje informacji w social mediach niż kontaktuje się z przedstawicielem handlowym. Milenialsi przykładają również większą wagę do zrównoważonego rozwoju i wsparcia posprzedażowego niż do takich czynników jak jakość i cena. Niemniej jednak, nabywcy z pokolenia milenialsów mają wciąż większe ograniczenia, jeśli chodzi o to co i ile kupują niż bardziej doświadczeni kupujący z pokolenia wyżu demograficznego.
Wśród nabywców z pokolenia millenialsów można odnotować tendencję do kupowania bezpośrednio od producentów, jednak najczęściej optują oni za zakupem na internetowych platformach handlowych. W ciągu ostatnich dwóch lat europejscy dystrybutorzy zanotowali 17-procentowy spadek sprzedaży do 29 punktów procentowych, podczas gdy producenci zaobserwowali wzrost o 5%, a internetowe platformy handlowe o 19%.
Rośnie znaczenie zakupów za granicą. Nabywcy z pokolenia milenialsów przyznają, że niemal połowa zamawianych przez nich produktów pochodzi z zagranicznych sklepów – o wiele więcej niż w przypadku pokolenia wyżu demograficznego czy pokolenia X. Ankietowani wykazują również skłonność do zapłaty większej kwoty za szybszą dostawę produktów z zagranicy – 26% z nich oczekuje, że ich zamówienie zostanie dostarczone w ciągu dwóch dni, podczas gdy 81% podkreśla, że pewne zamówione towary powinny zostać dostarczone tego samego dnia.
Wsparcie posprzedażowe zyskuje na znaczeniu wśród wszystkich pokoleń nabywców oraz we wszystkich kategoriach produktów. Milenialsi wskazują na potrzebę ulepszenia doświadczenia zakupowego. 87% nabywców z tego pokolenia twierdzi, że byliby w stanie zmienić działalność swojego biznesu w ciągu najbliższych 3-5 lat, by mieć zagwarantowaną lepszą obsługę posprzedażową.
Dla producentów, internetowych platform handlowych i dystrybutorów, przesłanie jest jasne: konieczna jest bardziej wnikliwa analiza i personalizacja zakupów w sektorze przemysłowym. Poznanie nabywcy – jego wieku, pochodzenia, zachowania w internecie itp. – jest dzisiaj o wiele ważniejsze i będzie zyskiwać na znaczeniu, w miarę jak młodzi ludzi będą coraz bardziej zaangażowani w proces zakupowy.
Badanie skupia się również na analizie zachowań konsumentów z podziałem na kraje. Nabywcy przemysłowi we Francji najczęściej w Europie kupują bezpośrednio od producentów (51% sprzedaży) i najrzadziej nabywają produkty za pośrednictwem internetowych platform handlowych (20% sprzedaży) – jednak francuscy millenialsi są najbardziej skłonną do kupowania na platformach internetowych grupą wiekową, co sugeruje przyszły wzrost. Podczas gdy kupujący we Francji zgadzają się z innymi rynkami europejskimi, że zwroty są najważniejszą częścią usługi, są oni nieco mniej skłonni niż inni do priorytetowego traktowania usług świadczonych na miejscu. Francja jest jedynym uczestniczącym w badaniu krajem, w którym nabywcy przemysłowi nadal częściej korzystają z usług przedstawicieli handlowych do badania produktów i dostawców niż z innych kanałów.
Nabywcy w Niemczech kładą największy nacisk na cenę i jakość. 63% uważa cenę, a 60% jakość za główne czynniki dotyczące wyboru dostawców. Są to najwyższe wyniki w Europie. Oczekiwania dotyczące szybkości dostawy są wyższe wśród niemieckich nabywców w porównaniu z nabywcami w Europie. 58% respondentów oczekuje dostawy w ciągu 1-2 dni w przypadku zamówień międzynarodowych, w porównaniu z odpowiednio 46% i 31% w Europie. Respondenci w Niemczech mieli do czynienia z najmniejszymi ograniczeniami ze strony pracodawców przy wyborze dostawców, co mogło tłumaczyć ich wyższy poziom zadowolenia z dostawców.
Nabywcy przemysłowi we Włoszech często nabywają produkty przez Internet, a ich preferowaną metodą robienia zakupów są strony internetowe i aplikacje mobilne. Podobnie jak kupujący w Niemczech, używają internetowych platform handlowych w przypadku około jednej czwartej zakupów, a milenialsi we Włoszech korzystają z nich częściej niż ich starsi współpracownicy. Kupujący we Włoszech kładą większy nacisk na zrównoważone rozwiązania posprzedażowe. 57% wymienia rozwiązania w zakresie utylizacji jako ważny czynnik wpływający na ich decyzje zakupowe, a 49% za równie ważne uważa rozwiązania dotyczące recyklingu (w porównaniu do 47% w Europie dla obu czynników). Kupujący we Włoszech cenią również sprzedaż bezpośrednią: 26% zamówień we wszystkich grupach wiekowych odbywa się poprzez sprzedaż w siedzibie firmy lub podczas wizyty przedstawiciela handlowego. Liczba ta jest nieco wyższa niż w przypadku innych rynków europejskich.
Wielka Brytania jest najbardziej ukierunkowanym na kanały internetowe krajem wśród czterech rynków europejskich w naszej próbie. Nabywcy w Wielkiej Brytanii korzystają ze źródeł internetowych (stron internetowych i wyszukiwarek) do badania dostawców częściej niż na innych rynkach europejskich i rzadziej korzystają z usług przedstawicieli handlowych. Znacznie częściej niż inne rynki używają stron internetowych i aplikacji do dokonywania zakupów, a ich preferencje dotyczące sprzedaż osobistej są nieco niższe. Są również nabywcami najbardziej skłonnymi do korzystania z internetowych platform handlowych. Choć zaopatrywanie się za granicą w Wielkiej Brytanii jest na poziomie średniej europejskiej, to nabywcy kupują więcej od USA niż od innych krajów europejskich.
Badanie opiera się na 2500 wywiadach z globalnymi specjalistami ds. zakupów w wieku 22-70 lat, którzy kupują części, produkty i materiały przemysłowe. Europejska część badania przeprowadzona została na czterech głównych europejskich rynkach (Francja, Niemcy, Włochy Wielka Brytania).
Źródło: UPS
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|