Wybór odpowiedniej nazwy dla firmy jest niezwykle ważny, gdyż wpływa na późniejsze prowadzenie działań marketingowych. Ostatecznie nazwa dla firmy jest więc ważna w kontekście zdolności do pozyskiwania klientów. Warto więc poświęcić trochę czasu na to, by znaleźć odpowiednią nazwę i nie utrudniać sobie już na wstępie prowadzenia biznesu.
Po znalezieniu nazwy dla swojej działalności trzeba też pamiętać o kilku kwestiach formalnych i praktycznych, które należy przedsięwziąć zaraz po rozpoczęciu działalności.
Wiele osób mocno kombinuje z nazwami dla firmy. Nie zawsze jest to jednak konieczne, gdyż najprostsze rozwiązania mogą być najlepsze. Jeśli prowadzona działalność to niewielki jednoosobowy biznes lub działalność rodzinna, to warto zawrzeć swoje nazwisko w nazwie firmy. Nie trzeba tutaj szukać odpowiedzi na to, jak nazwać firmę, gdyż wystarczy nazwisko i drugi człon nazwy w postaci branżowego określenia prowadzonej działalności. Przykładem najprostszej nazwy może być „Jan Kowalski – usługi budowlane”. Jeśli jest to lokalny biznes, to warto właśnie tak nazwać firmę, gdyż budowanie wizerunku wśród lokalnej społeczności będzie łatwiejsze, gdy nazwa automatycznie będzie kojarzyć się z konkretna osoba, a także branżą. Jeśli prowadzona firma działa w niszowej branży, to jest duże prawdopodobieństwo, że taka nazwa będzie niepowielona. Wtedy nie ma sensu silić się na jakieś oryginalne nazwy własne. Oczywiście w drugim członie nazwy można zawrzeć coś bardziej oryginalnego, ale niekoniecznie trzeba silić się na wyjątkową kreatywność, a wystarczy bazować na branżowym slangu.
Jeśli ktoś prowadzi nieco większą działalność i ma w planach skalowanie biznesu, warto poszukać nazwy własnej dla firmy. Można ją stworzyć w dowolny sposób, ale w idealnych warunkach powinna ona jednoznacznie kojarzyć się z prowadzoną działalnością. Ponadto powinna być prosta do zapamiętania tak, by prowadzone później działania marketingowe mogły ją stosunkowo łatwo wypromować. W tym kontekście najważniejsze jest to, by się łatwo kojarzyła i dało się ją szybko zapamiętać, nawet jeśli jedynie zobaczyło się fragment reklamy lub banneru w Internecie. Mogą to być nazwy jednoczłonowe lub wieloczłonowe, jednak nie powinny bazować na dużej ilości słów, gdyż trudno to zapamiętać. Ciekawym rozwiązaniem jest nazwanie firmy i bazowanie podczas prowadzenia komunikacji z klientem na akronimie, który łatwo zapamiętać.
Nazwy własne warto tworzyć wtedy, gdy prowadzona firma jest odpowiednio duża. W przypadku działalności usługowych często nie ma to większego sensu. Więcej ma zaś w kontekście nazywania sklepów stacjonarnych lub internetowych. W takim przypadku klientom będzie o wiele łatwiej zapamiętać nazwę. Naming w przypadku rozwijania sklepów lub nawet sieci sklepów jest wręcz kluczowy. Dobrą nazwę można stworzyć inspirując się innymi lub skorzystać z pomocy specjalistów z nazwijfirme.pl, gdzie znajdują się też ciekawe przykłady oraz porady w tym zakresie.
Zaraz po znalezieniu nazwy dla firmy, warto zarejestrować domenę z taką nazwą. Lekceważąc to, może okazać się, że gdy firma się rozwinie, ktoś może zarejestrować domenę i zażądać odkupienia jej. Biorąc pod uwagę, że rejestracja kosztuje zazwyczaj jedynie złotówkę za pierwszy rok, a kolejne kosztują do stu złotych, warto to zrobić, nawet gdy nie zakłada się od razu strony.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|