Reklamy oferowane przez Google to popularny sposób pozyskiwania wejść na stronę internetową. Firmy starają się za ich pomocą pozyskać zainteresowanie ich ofertą, korzystając z szybkiej możliwości pojawianie się na czołowych miejscach na stronie wyszukiwania. Okazuje się jednak, że częstym problemem jest kwestia odpowiedniego ukierunkowania promocji na określoną grupę odbiorców oraz dobór efektywnych parametrów reklamy. W artykule opiszemy, w jaki sposób optymalizować reklamy AdWords tak, aby pozwalały one na osiągnięcie założonych celów.
Odpowiednia grupa odbiorców AdWords
Efektywna kampania Google AdWords zależy przede wszystkim od odpowiedniego określenia grupy docelowej. Nie chodzi tutaj jednak o proste przeniesienie informacji o potencjalnym kliencie firmy na samą reklamę. Trzeba bowiem pamiętać, że optymalizacja w tym zakresie wymaga uwzględniania kwestii technicznych charakterystycznych dla Google Ads.
W tym wypadku istotne będzie dokładne przeanalizowanie, na jakim obszarze warto promować swoją ofertę. Uwzględniając budżet, może okazać się, że o wiele efektywniejsze będzie działanie lokalne, ukierunkowane na określone miejscowości czy województwa. W rezultacie nawet mniejszy budżet na AdWords pozwoli osiągnąć cele marketingowe firmy. Dodatkowo można również określić cechy demograficzne (wiek, płeć), a także urządzenia, z których korzystają potencjalni klienci. Ostatni parametr wymaga świadomości, w jaki sposób wyszukiwane są produkty i usługi przedsiębiorstwa: czy jest to komputer firmowy czy też komórka lub tablet wykorzystywane podczas przejazdu komunikacją miejską w drodze ze szkoły do domu.
Słowa kluczowe podstawą efektywnej promocji
Po wskazaniu interesującej grupy odbiorców, należy zastanowić się nad tym, jakie określenia mogą oni wpisywać podczas wyszukiwania produktów i usług firmy. Ważna jest tutaj kreatywność, ponieważ niejednokrotnie pomysłowość we wpisywaniu zapytań może przechodzić najśmielsze wyobrażenia. Rozszerzanie listy słów kluczowych pomaga w dotarciu do różnych osób potencjalnie zainteresowanych ofertą, ale także pomaga optymalizować reklamę. Można bowiem ukierunkować ją na różne frazy, uwzględniając również te, na które konkurencja jest nieco niższa. Dzięki temu uzyskany zostanie lepszy efekt promocji w ramach założonego budżetu.
Grupowanie reklam
Wybrane wcześniej słowa kluczowe powinny zostać pogrupowane tak, aby na jedną grupę reklam przypadało 10-12 fraz podobnych do siebie. W ramach każdej z nich powinny znajdować się przynajmniej dwa teksty reklam. Należy bowiem podkreślić, że algorytm mając do wyboru dwie wersje, wyświetli tę, która najlepiej pasuje do określonego zapytania i chętniej klikają w nią odbiorcy. Warto dodać, że Google analizuje nie tylko jednorazowo wpisane zapytanie, ale także dotychczasową historię wyszukiwania, wskazując opcje najbardziej dopasowane do oczekiwań użytkowników.
Dopasowania i wykluczające słowa kluczowe
Podczas testowania przygotowanych reklam lub w trakcie analizy ich efektów można również zauważyć wejścia, które zostały wygenerowane z innych fraz niż te określone w parametrach kampanii. Może to być bardzo frustrujące, w szczególności, gdy okazuje się, że firma przez tego typu pomyłkę algorytmu musiała zapłacić za puste kliknięcia, które nie prowadzą do pozyskania potencjalnego klienta. Dzieje się tak dlatego, że dwie osoby szukające przykładowo kwiatów mogą mieć całkowicie odmienne oczekiwania. Jedna bowiem może reprezentować kwiaciarnię, a druga klienta końcowego szukającego bukietu ślubnego. Pozyskanie niewłaściwego użytkownika powoduje zapłatę za kliknięcie, które nie zakończy się transakcją.
W takiej sytuacji warto zdecydować się na doprecyzowanie grupy docelowej poprzez funkcję dopasowań lub wykluczające słowa kluczowe. Dzięki nim można określić, że wejścia powinny być generowane ze ściśle określonych fraz lub wykluczyć pojedyncze słowa, które mogłyby interesować osobę nienależącą do grona potencjalnych klientów.
Efektywność AdWords
Analizując powyższe, efektywność działań promujących stronę za pomocą reklam AdWords związana jest ściśle z odpowiednim określeniem parametrów kampanii. Projektując treść i wskazując słowa kluczowe, należy uwzględniać cele marketingowe firmy i budżet, a także możliwości oraz ograniczenia techniczne związane z Google Ads. Odpowiednio zaplanowana promocja przyniesie oczekiwane rezultaty, jeżeli parametryzacja reklamy będzie uwzględniać sytuację firmy oraz dostępne narzędzia online.
Źródło: https://mroptim.pl/
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|