Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy poprzez akcje w internecie zebrała 4 511 218 zł. Polacy jednak nie chcieli wysyłać SMS-ów tak ochoczo, jak podczas ubiegłorocznego Finału.
Podczas 19. Finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy udało się zebrać 47 248 415 zł (kwota zadeklarowana 37 008 974 zł). Akcja była przeznaczona na zakup sprzętu dla dzieci z chorobami urologicznymi i nefrologicznymi. Dla WOŚP pracowało 120 tys. wolontariuszy w 1500 sztabach.
Spodziewana kwota z aukcji internetowych WOŚP to 3 623 648 zł, co stanowi zdecydowaną większość pieniędzy uzyskanych za pośrednictwem internetu.
Zbiórki były też prowadzone na czterech portalach internetowych. Na stronie WOŚP zebrano najwięcej, bo 370 tys. zł, na NK oraz poprzez system Płatności.pl zebrano 350 tys. zł, przez Facebooka prawie 115 tys. zł oraz za pośrednictwem portalu siepomaga.pl 51 tys. zł. Łącznie w internecie zebrano ponad 4,5 mln zł.
Abonenci czterech największych sieci komórkowych w Polsce z SMS-ów zebrali 2 511 830 zł, w tym Era 730 tys. zł, Orange 888 tys. zł, Play 144 tys. zł i Plus 788 tys. zł. W poprzednim roku wpływ z SMS-ów był o prawie milion większy niż podczas tegorocznego Finału.
Dodatkowo Linia TP zasiliła konto WOŚP kwotą 14 466 zł, a wpłaty kartami kredytowymi wzbogaciły fundację o 276 950 zł. Zarówno podczas aukcji, jak i samego Finału zebrano więcej niż w ubiegłych latach (2010 – 36 mln zł). W tym roku padł też rekord w licytacji numeru Gadu-Gadu (19), który został sprzedany za 35 tys. zł.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*