Programy diagnostyczne służące kierowcom do samodzielnego sprawdzania stanu samochodu to bestseller na rynku usług związanych z motoryzacją. Nie da się zaprzeczyć, że możliwość przeprowadzenia własnoręcznego badania auta to kusząca propozycja. Domowa diagnostyka wymaga jednak odpowiedniego urządzenia elektronicznego, a także właściwie dobranego oprogramowania. Warto mieć na uwadze, że interfejsy diagnostyczne działają tylko w samochodach z wbudowanym systemem OBD2.
Programy diagnostyczne służące kierowcom do samodzielnego sprawdzania stanu samochodu to bestseller na rynku usług związanych z motoryzacją. Nie da się zaprzeczyć, że możliwość przeprowadzenia własnoręcznego badania auta to kusząca propozycja. Domowa diagnostyka wymaga jednak odpowiedniego urządzenia elektronicznego, a także właściwie dobranego oprogramowania. Warto mieć na uwadze, że interfejsy diagnostyczne działają tylko w samochodach z wbudowanym systemem OBD2.
Interfejs diagnostyczny to idealne rozwiązanie dla kierowców, którzy niepokoją się zapalającymi się kontrolkami i chcą poznać ich pochodzenie. Z urządzenia z pewnością będą także zadowoleni użytkownicy, którzy spędzają długie godziny przy swoim aucie, lub osoby interesujące się motoryzacją i nowinkami technologicznymi. Wśród podstawowych funkcji interfejsów diagnostycznych wymieniamy m.in:
Na rynku motoryzacyjnym spotkamy się z dwoma wersjami interfejsów diagnostycznych - przewodową i bezprzewodową. Bazową częścią urządzenia jest prostokąt z wtyką, która jest przeznaczona do połączenia z samochodowym gniazdem OBD2. Interfejs bezprzewodowy posiada wbudowany nadajnik WiFi lub Bluetooth.
Aby wykonać własnoręczne badanie auta, konieczne jest znalezienie gniazdka systemu diagnostycznego OBD2. Zazwyczaj posiada ono biały kolor, ma ten sam kształt i rozmiar oraz dwa rzędy po osiem styków elektrycznych - niezależnie od marki producenta. Gniazdo w większości przypadków jest montowane pod deską rozdzielczą.
Funkcjonalność urządzenia jest uwarunkowana przede wszystkim odpowiednim oprogramowaniem, z którego korzystamy. Im lepsze narzędzie, tym więcej funkcji samochodu możemy poddać diagnostyce. Proste interfejsy diagnostyczne mogą mieć problemy z wykrywaniem części problemów związanych np. z nowoczesną elektroniką.
Profesjonalne interfejsy diagnostyczne to wydatek rzędu kilkuset złotych. Urządzenia, które są w stanie przeprowadzić podstawowe badanie samochodowe, można nabyć już za kilkadziesiąt złotych. Posiadanie własnego testera umożliwia sprawdzenie błędów w większości aut, które zostały wyprodukowane po 2000 roku.
Warto pamiętać, że uniwersalny model interfejsu zdiagnozuje więcej niż jedno auto, ale z drugiej strony nie pomoże wszystkim samochodom. Podejmując decyzję o zakupie, należy mieć na uwadze, że oprócz urządzenia potrzebny jest także program zainstalowany na komputerze, który w trakcie badania sczyta wszystkie niezbędne dane. Dlatego warto zwrócić uwagę przede wszystkim na te oferty producentów, które zawierają niezbędne oprogramowanie.
Interfejs diagnostyczny to nie tylko podstawowe urządzenie w wyposażeniu każdego warsztatu samochodowego. Coraz częściej po tego rodzaju programy diagnostyczne sięgają odpowiedzialni kierowcy. Znajomość procesów zachodzących pod maską auta jest kluczowe dla świadomego użytkowania pojazdu. Dzięki regularnym kontrolom i systematycznemu monitorowaniu pracy silnika każdy kierowca jest w stanie zminimalizować ryzyko wystąpienia poważnych usterek.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|