Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Kolejny silny gracz wchodzi do walki o klientów kupujących muzykę w internecie. Hewlett-Packard ma pomysł i pieniądze. Teraz musi je tylko przekuć na sukces.

robot sprzątający

reklama


Rynek muzyki cyfrowej przeżywa prawdziwy rozkwit - w zeszłym roku sprzedaż pojedynczych utworów wzrosła o 10 procent, albumów natomiast o 20. Według informacji IFPI od 2004 roku segment ten zanotował wzrost o 940 procent. Jednak rok 2009 dla całej branży muzycznej nie był już tak udany. Sprzedaż spadła o 12 procent - problemem nadal są sieci p2p, wysokie ceny albumów, ograniczenia w użytkowaniu płyt z muzyką, a także sama oferta.

O ile tradycyjne wytwórnie muzyczne mają powody do zmartwień, o tyle firmy zajmujące się sprzedażą muzyki w postaci plików już nie. Apple czy Amazon notują rekordowe wyniki sprzedaży, sklep pierwszej z firm - iTunes - jest niekwestionowanym liderem. Czy nowi gracze mają jakiekolwiek szanse na zaistnienie na tym rynku?

Liczy na to Hewlett-Packard, który nawiązał współpracę z brytyjską firmą Omnifone. Ta chwali się, że jest największym niezależnym dostawcą muzyki cyfrowej na całym świecie. Na mocy zawartego porozumienia powstanie usługa MusicStation Desktop, którą HP zainstaluje w 16 nowych modelach komputerów (dotyczy to HP Pavilion, Compaq Presario oraz HP Envy), które mają znaleźć się w sprzedaży.

Użytkownicy, płacąc miesięczny abonament, uzyskają nielimitowany dostęp do około 6,5 milionów utworów od wielkiej czwórki oraz czołowych niezależnych wytwórni. Co miesiąc każdy użytkownik będzie miał możliwość zachowania 10 utworów bez zabezpieczeń DRM. Usługa dostępna będzie początkowo w dziesięciu europejskich krajach:

  • Wielka Brytania - 8,99 funtów,
  • Austria, Belgia, Francja, Niderlandy, Niemcy, Hiszpania, Włochy - 9,99 euro,
  • Szwajcaria - 14,95 franków,
  • Szwecja - 99 koron.

Obie firmy wyraziły zadowolenie z zawartej umowy, licząc na dotarcie do milionów nowych konsumentów. Ze względu na młodość tego rynku oraz jego zdominowanie przez jednego gracza, konkurencja jest jak najbardziej pożądana. Dla klientów może oznaczać bowiem niższe ceny i ciekawszą ofertę.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              



Ostatnie artykuły:

fot. Freepik



fot. DALL-E



fot. DALL-E



fot. DALL-E



fot. DALL-E



fot. DALL-E