Szczoteczka soniczna to wciąż dla większości z nas produkt anonimowy, mimo że na rynku funkcjonuje już od ponad dwudziestu lat i gwarantuje znacznie skuteczniejsze oczyszczanie jamy ustnej niż szczoteczka tradycyjna. Jej popularność w społeczeństwie cały czas jednak sukcesywnie wzrasta i specjaliści nie mają wątpliwości, że przyszłość będzie należała właśnie do niej. A w jaki sposób się to wszystko zaczęło? Kto i kiedy wpadł na pomysł stworzenia pierwszej szczoteczki sonicznej? Jaką drogę przebyła, by znaleźć się w sklepach na całym świecie? Tego wszystkiego dowiecie się czytając niniejszy artykuł!
Szacuje się, że tradycyjne - manualne szczoteczki do zębów powstały w XV wieku, zaś ich wszelkie elektryczne odmiany w wieku XX. Producenci do dziś prześcigają się we wprowadzaniu coraz bardziej innowacyjnych rozwiązań, przy jednoczesnym zapewnianiu jak najbardziej przystępnej ceny dla klienta. Jedną z najnowszych odmian szczoteczki elektrycznej jest szczoteczka soniczna.
O tego typu produkcie elektrycznym zaczęto głośno mówić już w pierwszej połowie XX wieku, konkretnie w 1939 roku, kiedy to w Szwajcarii dr Philippe-Guy Woog zaprezentował model szczoteczki, która miała służyć osobom niepełnosprawnym i mającym różne problemy ortodontyczne. Jego pomysł nie został jednak wówczas zrealizowany. Kilkadziesiąt lat temu ludzie przykładali znacznie mniejszą uwagę do higieny jamy ustnej niż dziś, więc popyt na innowacyjne szczoteczki był niewielki.
Do tematu wrócono dopiero w latach osiemdziesiątych ubiegłego wieku, kiedy powstało kilka projektów znanej nam dzisiaj szczoteczki sonicznej (w 1987 roku debiutancki), a na dobre wszystko zmieniło się w 1992 roku za sprawą Roberta Bocka. Właśnie wtedy podczas specjalnie zorganizowanej konferencji prasowej ten amerykański naukowiec zaprezentował światu pierwszą szczoteczkę do zębów, która miała oczyszczać szkliwo emitując drgania oraz fale dźwiękowe. Projekt tym razem spotkał się z dużym entuzjazmem, a inwestorzy z chęcią postanowili wesprzeć jego rozwój. Urządzenia tego typu miały niedługo pojawić się w praktycznie wszystkich sklepach z elektroniką a producenci rozpoczęli intensywne prace nad rozwojem i udoskonalaniem tego wynalazku.
Bock zyskał także aprobatę amerykańskiej Agencji Żywości i Leków, która z własnej inicjatywy zaczęła polecać szczoteczki soniczne wszystkim konsumentom. Głosiła, że to bardzo istotny produkt, który powinien do kompleksowego oczyszczania jamy ustnej posiadać każdy człowiek. Zadziałało, bo ludzie szybko zaczęli kupować szczoteczki soniczne, zachwalając przy tym ich wyjątkowe działanie. A producenci tworzyli je na coraz większą skalę, cały czas wprowadzając kolejne nowinki oraz udoskonalając tryby pracy.
Za sprawą Bocka szczoteczki soniczne weszły do masowej produkcji, choć początkowo popularnością cieszyły się głównie w Stanach Zjednoczonych. Popularność w Europie i na innych kontynentach zyskały wiele lat później. Pierwszym duży producentem szczoteczek sonicznych była firma Phillips, i to ona do dzisiaj pozostaje ich największym dystrybutorem, choć na rynku znaczącą rolę odgrywają też takie spółki jak Smilesonic, Seysso, oraz WhiteWash. Urządzenia popularnych producentów znajdziemy na stronie https://denthelp.pl/szczoteczki/szczoteczki-elektryczne/szczoteczki-soniczne Praktycznie każdy liczący się producent elektroniki posiada w swojej ofercie szczoteczki soniczne oraz elektryczne.
Dzisiejsze szczoteczki soniczne wyposażone są już w wiele trybów pracy, timer i różne rodzaje końcówek. A to zapewne nie koniec, bo rynek cały czas się rozwija, a tak jak podkreślono na początku producenci na każdym kroku zaskakują nas coraz bardziej innowacyjnymi rozwiązaniami. Szczoteczki soniczne dostępne są z różnego rodzajami dodatków takimi jak np. sanitizery do dezynfekcji końcówek lub specjalne etui z możliwością ładowania szczoteczek.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|