2,8 mld euro to wartość transakcji, która zakończy zasadniczy plan restrukturyzacji fińskiej Nokii. Chce się ona skupić na przejętej firmie Alcatel-Lucent oraz sprzedaży licencji.
reklama
AUDI AG, BMW Group oraz Daimler AG, działając wspólnie jako konsorcjum, kupili HERE - część fińskiej Nokii zajmującą się mapami oraz usługami lokalizacyjnymi. Umowa sprzedaży została ogłoszona wczoraj w Espoo, gdzie znajduje się siedziba fińskiej firmy. Wartość transakcji to 2,8 mld euro, a czego Nokia otrzyma około 2,5 mld euro. Różnica wynika z zobowiązań, jakie biznes mapowy posiada wobec firm zewnętrznych, a które szacowane są obecnie na około 300 mln euro.
Sprzedaż powinna zostać sfinalizowana w pierwszym kwartale 2016 roku pod warunkiem otrzymania odpowiednich zgód od regulatorów oraz ostatecznych warunków przejęcia. Nokia zaksięguje także jednorazowy przychód w wysokości miliarda euro wynikający z różnic kursowych, które skumulowały się w okresie prowadzenia biznesu, a obecnie ukazane są w bilansie. Będzie to zabieg czysto księgowy, który poprawi wynik kwartalny Nokii.
Rajeev Suri, dyrektor generalny Nokii, powiedział, że wraz ze sprzedażą HERE wykonany został ostatni krok w procesie restrukturyzacji fińskiej firmy. Spieniężona została część aktywów (część zajmującą się telefonami komórkowymi kupił jakiś czas temu Microsoft), nastąpiła wewnętrzna reorganizacja, Nokia kupiła także firmę Alcatel-Lucent. I właśnie na tym ostatnim filarze zamierza skupić dalszy swój rozwój. Co prawda pojawiają się głosy mówiące o możliwym powrocie Nokii na rynek telefonów komórkowych, ale jeśli miałoby to nastąpić, to na pewno w innym kształcie niż miało to miejsce do tej pory.
Po zakończeniu sprzedaży HERE Nokia składać się będzie z dwóch podstawowych części - Nokia Networks oraz Nokia Technologies. Pierwsza zajmować się będzie dostarczaniem oprogramowania do obsługi sieci szerokopasmowych, natomiast druga zajmie się rozwojem technologii oraz licencjami.
HERE posiada sporą konkurencję, w tym przede wszystkim Google'a oraz Apple'a, jak również Ubera. Przejęcie przez niemieckich producentów samochodów wydaje się ucieczką do przodu, zwłaszcza w obliczu rosnących oczekiwań względem samoprowadzących się samochodów. Precyzyjny system map jest tutaj jednym z kluczy do sukcesu.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|