Jest to informacja nieoficjalna, gdyż serwis nie publikuje swoich wyników finansowych. Pojawiła się jednak w komunikacie rozesłanym pracownikom. Plany Groupona na ten rok są ambitne.
Jako że Groupon nie jest spółką giełdową, nie ma obowiązku publikowania swoich wyników finansowych. Ponieważ firma przebojem wdarła się do świadomości internautów i w niezwykle szybkim tempie zdobyła oszałamiającą popularność, nie trzeba było długo czekać, aż padną pytania o podstawy finansowe serwisu. Wall Street Journal dotarł do wewnętrznego komunikatu, z którego wynika, że Groupon radzi sobie nadzwyczaj dobrze.
W zeszłym roku firma miała osiągnąć przychody na poziomie 760 milionów dolarów, podczas gdy w roku 2009 wyniosły one zaledwie 33 miliony dolarów. Ponad 1/3 przychodów wygenerowana została poza Stanami Zjednoczonymi. Andrew Mason, dyrektor generalny firmy, w komunikacie dla pracowników dodał, że jego ambicją jest, by Groupon w tym roku osiągnął przychody liczone w miliardach. Przy obecnej tendencji jest to jak najbardziej możliwe, zwłaszcza że firma szybko poszerza swój geograficzny zasięg.
Internauci szybko dostrzegli potencjał tkwiący w zakupach grupowych. Tylko w Polsce oszczędności z tego tytułu osiągnięte za pośrednictwem Groupona szacuje się na 101 milionów złotych. Można się spodziewać, że w tym roku będą one znacznie wyższe, zwłaszcza że firma planuje ekspansję do kolejnych polskich miast (obecnie oferta dostępna jest w 23 miastach).
Groupon zatrudnia obecnie około czterech tysięcy pracowników, w 3/4 poza Stanami Zjednoczonymi. W zeszłym roku firma miała zaledwie 120 pracowników. W ciągu roku liczba miast uległa zwiększeniu z 30 do 565. Odbyło się to głównie dzięki przejęciu europejskich i azjatyckich konkurentów. Obecna liczba 51 milionów użytkowników powinna ulec zwiększeniu w tym roku do 150 milionów.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*