Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Google szuka odsprzedawców swoich programów

14-01-2009, 12:32

Aplikacje Google w wersjach płatnych będzie można kupić od autoryzowanych odsprzedawców współpracujących z kalifornijską firmą. Uruchomienie tego nowego kanału sprzedaży oznacza, że konkurencja z Microsoftem na rynku oprogramowania biurowego zaostrzy się.

Od czasu udostępnienia Aplikacji Google sprzedaż tego produktu odbywała się wyłącznie bezpośrednio przez internet. Google oferuje darmową wersję swoich aplikacji oraz wersję profesjonalną, która cechuje się większą ilością miejsca na serwerze i zwiększoną możliwością dopasowania usług do potrzeb klienta.

Teraz Google uruchamia program dla odsprzedawców, którzy zaangażują się w rozpowszechnianie Aplikacji Google. Odsprzedawcy będą mogli zakupić usługi z rabatem 20% (czyli za 40 USD za konto na rok), a pieniądze zarobione na sprzedaży zatrzymają dla siebie. Ponadto mogą oni świadczyć usługi wsparcia technicznego, integracji usług Google z systemami klienta, szkoleń itd.

Sprzedaż w ramach tego nowego dla Google kanału ma się rozpocząć w marcu. Szczegóły na temat programu dla odsprzedawców można znaleźć pod adresem google.com/apps/resellers. Tam również znajdziemy film, w którym przedstawiciel Google wyjaśnia szczegóły dotyczące programu.

Jak podaje agencja AP, Google testowało już program dla odsprzedawców z 50 partnerami w 25 krajach. Zdaniem analityków podjęcie takiego kroku jest wyraźnym znakiem tego, że Google chce ostro konkurować z Microsoftem na rynku programów dla biura. Jednak 50 partnerów to nic w porównaniu z 440 tys. firm współpracujących z Microsoftem. Analitycy nie mają więc wątpliwości, że droga do realnej konkurencji jest jeszcze daleka.

Według producenta z Aplikacji Google korzysta obecnie ok. 1 mln organizacji i każdego dnia dołącza się 3 tys. kolejnych. Większość używa jednak darmowej, okrojonej wersji produktu. Firma Gartner Research szacuje, że liczba klientów korzystających z wersji płatnej wynosi ok. 200 tys.

Firmie Google powinno zależeć na sukcesie Aplikacji Google, gdyż korzystne będzie dla niej zwiększenie przychodów ze źródeł innych niż reklamy internetowe. Rynek reklamy ucierpiał z powodu spowolnienia gospodarczego, a od tego właśnie rynku firma Google jest obecnie uzależniona.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Następny artykuł » zamknij

Kursy na architektów Red Hata