Wycofanie się z nierentownych przedsięwzięć oraz nowe inicjatywy nie poprawiły wyników finansowych Google. Po raz pierwszy w historii firma zanotowała niższe przychody.
reklama
Biznes internetowy uznawany był od tej pory za odporny na wstrząsy na rynkach finansowych. Silną pozycję miał zwłaszcza Google, który jednak od początku tego roku robi intensywne porządki w swoich usługach, szukając nowych możliwości zarobkowania. Firma wycofała się z reklamy w prasie tradycyjnej oraz radiu. Powodem tego jest zamiar skupienia się na głównym obszarze działalności, czyli internecie. Zamiast tego reklamy pojawiły się na głównej stronie wyszukiwarki oraz w Google News.
Nie uchroniło to jednak firmy przed spadkiem przychodów. Przychody Google za pierwszy kwartał 2009 roku wyniosły 5,51 miliardów dolarów i były o 6 proc. wyższe niż rok temu, ale jednocześnie o 3 proc. niższe niż w poprzednich trzech miesiącach. Własne strony Google wygenerowały przychód w wysokości 3,7 miliardów dolarów, o 9 proc. więcej niż rok temu oraz 3 proc. mniej niż w końcówce ubiegłego roku.
Programy partnerskie przyniosły firmie 1,64 miliarda dolarów. Wzrósł udział Stanów Zjednoczonych w ogólnej sumie przychodów - obecnie wynosi on 52 proc.
W pierwszym kwartale br. zmniejszeniu, zgodnie z zapowiedziami, uległo zatrudnienie - spadło z 20.222 do 20.164 osób zatrudnionych na stałe. Łączne koszty zatrudnienia obniżyły się z 890 do 774 milionów dolarów, co ma związek także ze zwolnieniem pracowników tymczasowych oraz ograniczeniem benefitów.
W ciągu ostatniego pół roku firmie udało się jednak zwiększyć stan swojego konta - na koniec września firma miała do dyspozycji natychmiast 14,4 miliardów dolarów, obecnie 17,8 miliardów.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|