Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Google poważnie wzięła swoje zapowiedzi o skupieniu się na biznesie internetowym. Coraz więcej usług oferowanych przez firmę opatrzonych jest już reklamami, które mają pomóc firmie stawić czoła spowolnieniu gospodarczemu.

Google spełnia swoje wcześniejsze zapowiedzi skupienia się na internetowych przedsięwzięciach. Po wycofaniu się z rynku reklamy w prasie tradycyjnej oraz radiowej firma postanowiła wzmocnić swoją obecność na rynku reklamy internetowej. Na pierwsze efekty nie trzeba było długo czekać. Kilka dni temu na głównej stronie Google, dotąd wolnej od reklam, pojawił się link zachęcający do zapoznania się z ofertą Ery GSM, która sprzedaje telefon G1.

Teraz firma idzie dalej i wprowadza reklamy do agregatora wiadomości Google News. Amerykańscy użytkownicy usługi zdążyli już pewnie zauważyć, że szukając konkretnych informacji, Google podaje nie tylko wyniki, ale także pokazuje reklamy odpowiadające treści zapytania.

Josh Cohen, jeden z product managerów Google, poinformował na oficjalnym blogu, że firma od kilku miesięcy prowadziła testy z różnymi formami reklamy po to, by wybrać taką, która w najlepszym stopniu spełniać będzie oczekiwania Google, reklamodawców i zwykłych użytkowników.

Google, czerpiąca jeszcze do niedawna zdecydowaną większość swoich dochodów z reklam wyświetlanych razem z wynikami wyszukiwania, teraz próbuje zdywersyfikować ich źródła. Nadal podstawą jest reklama, jednak umieszczana w różnych formach w różnych serwisach Google.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: Blog Google