Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Mimo początkowych wątpliwości co do ewentualnych skutków transakcji, Federalna Komisja Handlu zatwierdziła akwizycję na rynku reklamy mobilnej.

robot sprzątający

reklama


Stosunkiem głosów 5-0 Federalna Komisja Handlu (FTC) zatwierdziła transakcję przejęcia przez Google firmy AdMob - lidera na rynku reklamy mobilnej. Przypomnijmy, że gigant na rynku wyszukiwarek ogłosił zamiar nabycia AdMob w listopadzie zeszłego roku, oferując kwotę 750 milionów dolarów. Natychmiast jednak pojawiły się wątpliwości, czy akwizycja ta nie doprowadzi do powstania monopolu na rodzącym się dopiero rynku.

>> Czytaj więcej: Google przejmuje AdMob

FTC w komunikacie poinformowała, że po dokładnym zapoznaniu się z całą sprawą nie stwierdzono, by transakcja ta miała wywrzeć negatywny wpływ na rodzącym się rynku mobilnej reklamy. Komisja faktycznie na początku miała poważne wątpliwości - przejęcie miało dotyczyć liderów w swoich branżach. Konkurowały one ze sobą na tych samych rynkach. Dalszy rozwój wypadków je jednak rozwiał.

Na początku stycznia zamiar przejęcia Quattro Wireless ogłosiła firma Apple, dwa tygodnie później norweska Opera zapowiedziała z kolei zakup AdMarvel. W kwietniu firma Steve'a Jobsa uruchomiła natomiast iAd, własną platformę reklamową - to sprawiło, że na rynku pojawiła się konkurencja, znacznie zmalała więc możliwość powstania monopolu. Było też przełomem w postępowaniu Komisji. Google nie kryła zadowolenia, gdy na początku kwietnia Apple przedstawiła iAd.

>> Czytaj więcej: Nadchodzą reklamy Apple, Google się cieszy

Komisja zauważyła także, że dynamiczny rozwój mobilnej reklamy może mieć pozytywny wpływ na rynek smartfonów i aplikacji dla nich. Programiści i firmy mają bowiem rzadką okazję do brania udziału w narodzinach nowej branży, co wiązać się może z dużymi zyskami. Jupiter Research mówi nawet o 12,7 mld dolarów w roku 2014.

Podkreślono jednocześnie, że nowo powstające rynki powinny być przedmiotem tak samo dokładnych postępowań, z jakimi mamy do czynienia w przypadku tych już ukształtowanych. Federalna Komisja Handlu dodała także, iż to, że obecnie nie podejmuje żadnych działań, nie oznacza, że nie podejmie ich w przyszłości. Będzie monitorować sytuację, by zapewnić, że interesy konsumentów nie zostaną naruszone.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *