Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Nie wiesz, jak promować biznes w sieci? A może Twoja strona internetowa czy firmowe media społecznościowe nie pozyskują klientów? Postaw na kanał marketingowy, dzięki któremu pokażesz swoją ofertę użytkownikom, którzy właśnie w tej chwili szukają produktów i usług w Internecie. Zadbaj więc o widoczność w wyszukiwarce, gdzie zaczyna się większość aktywności online. Wystarczy, że zainwestujesz w Google Ads, a szybko zobaczysz pierwsze rezultaty. Czy warto? Jakie zalety ma płatna kampania reklamowa? Wyjaśniamy.

Google Ads

Google Ads – co to jest i jak działa?

Każdy przedsiębiorca chce rozwijać swoją firmę, zwiększać zainteresowanie ofertą i pozyskiwać nowe kontakty. Jednak tylko nieliczni wiedzą, jak to zrobić. Przepis na sukces wydaje się jednak dość prosty – biznes musi być tam, gdzie są jego klienci. A ci z pewnością korzystają obecnie z wyszukiwarki, aby wyszukiwać informacji o markach, produktach i usługach.

Chcesz dotrzeć do potencjalnych klientów? Postaw na rozwiązanie, które szybko przyniesie oczekiwane efekty i jednocześnie pozwoli monitorować wyniki. Te i inne profity zapewnia Google Ads. Cieszący się ogromną popularnością system reklamowy pozwala tworzyć, planować i publikować kampanie w ekosystemie wyszukiwarki.

Platforma znana również pod poprzednią nazwą Google AdWords oferuje użytkownikom szeroką gamę narzędzi promocyjnych. Udostępnione w ten sposób reklamy wyświetlają się internautom w różnych miejscach sieci. To reklamodawcy ustalają cel, rodzaj, harmonogram, lokalizację i budżet płatnej kampanii.

Dostrzegasz duży potencjał sieci Google Ads, ale nadal nie wiesz, czy taka forma marketingu sprawdzi się w przypadku Twojego biznesu? Pamiętaj, że reklama w wyszukiwarce, choć wiąże się z kosztami, to zapewnia wiele korzyści – również dla małych i średnich firm. Jakich? Przekonaj się już teraz.

Co daje Google Ads? Zalety kampanii reklamowych

Z pewnością zdajesz sobie sprawę, że coraz częściej już nie tylko duże firmy, ale też mali i średni przedsiębiorcy inwestują w płatne treści. Poza SEO jest to w końcu jeden z najlepszych sposobów na zwiększenie widoczności oferty w wyszukiwarce. Co jednak właściwie daje Google Ads? Oto najważniejsze korzyści i zalety kampanii reklamowych.

1. Natychmiastowe rezultaty

Nie lubisz długo czekać na efekty prowadzonych działań? Na pewno docenisz więc fakt, że reklamy zaczynają się wyświetlać użytkownikom niedługo po uruchomieniu kampanii. To z pewnością odróżnia system Google Ads od pozycjonowania. SEO jest przecież długofalowym procesem, który wymaga regularnych działań.

Inwestując w treści sponsorowane, możesz w krótkim czasie zaistnieć w wynikach wyszukiwania. To świetna opcja dla przedsiębiorców, którzy właśnie przenieśli swój biznes do sieci i np. chcą pozyskać wartościowy ruch na stronę WWW. Taką formę promocji wybierają też firmy, które planują krótkie kampanie promocyjne.

2. Efektywne targetowanie

Przedsiębiorcom zależy na bezpośrednim dotarciu do klienta już zainteresowanego konkretnymi produktami lub usługami. A co jeśli powiemy Ci, że Google Ads zapewnia większą precyzję przekazu niż tradycyjne formy promocji?

Oznacza to, że system reklamowy wyszukiwarki pozwala na tworzenie kampanii dostosowanych do konkretnej grupy docelowej. W ten sposób możesz trafić wyłącznie do użytkowników, którzy potencjalnie chcą skorzystać z oferty Twojej firmy. Skończ z opinią nachalnego sprzedawcy i odpowiadaj na zapytania internautów, a zobaczysz efekty.

3. Ogromny zasięg

Działasz online, więc wiesz, że Google to największa wyszukiwarka w Polsce. To właśnie tutaj internauci poszukują nie tylko informacji o firmach, produktach czy usługach, ale również rekomendacji i porad. Walka o widoczność w Internecie nie jest łatwa, ale poprzez płatną kampanię możesz dotrzeć bezpośrednio do swojej grupy docelowej.

Co więcej, Google Ads wyświetla treści sponsorowane zarówno w wynikach wyszukiwania, jak i w sieci partnerskiej wyszukiwarki. To zaś oznacza, że reklamy mogą pojawiać się też w serwisie YouTube czy na popularnych portalach tematycznych, blogach, forach i lokalnych stronach internetowych. Ogromny zasięg sieci zwiększa Twoją szansę na pozyskanie nowych odbiorców.

4. Elastyczność budżetowa

Elastyczność to jedna z cech, które charakteryzują system reklamowy wyszukiwarki. W kontekście finansów oznacza to, że jako reklamodawca nie tylko nie jesteś ograniczony budżetem minimalnym, ale również możesz na bieżąco zmniejszać i zwiększać wydatki na konkretną kampanię. Co więcej, sama bariera wejścia jest dość niska, a Ty zachowujesz pełną kontrolę nad kosztami.

W tym miejscu warto również wspomnieć o dostępności różnych metod płatności. Obecnie największą popularnością cieszą się kampanie PPC (Pay Per Click), w których opłata zostaje pobrana z konta reklamowego po kliknięciu przez użytkownika w treść sponsorowaną. Poza płatnością za fizyczne wejścia na stronę WWW możesz zdecydować się na inne systemy rozliczenia.

5. Mierzalność efektów

Wciąż nie masz pewności, czy warto zainwestować w Google Ads? W takim razie weź pod uwagę, że sieć pozwala na bieżąco (z jednego miejsca) zarządzać prowadzonymi kampaniami i monitorować ich wyniki. Dzięki temu możesz szybko zareagować na niepożądane zmiany czy niepokojące spadki. A jeszcze więcej zyskasz, jeśli połączysz konto z Google Analytics.

Analiza rezultatów pozwoli Ci łatwo i szybko ocenić skuteczność konkretnych kampanii czy reklam. Na podstawie pozyskanych danych możesz przeprowadzić skuteczną optymalizację – zmienić stawkę, poprawić treści czy zmodyfikować ustawienia. Wszystko to pomoże Ci zrealizować wyznaczone cele.

Kiedy warto korzystać z reklamy w Google Ads?

Linki sponsorowane, remarketing i kampanie lokalne, produktowe, video, promujące aplikacje czy w sieci reklamowej Google – jak widzisz, masz mnóstwo możliwości, aby zaprezentować swoją ofertę w ekosystemie wyszukiwarki. Czy płatna reklama sprawdzi się jednak w przypadku Twojego biznesu? Odpowiedź brzmi – tak! Szczególnie jeśli:

  • oczekujesz szybkich efektów np. zwiększenia świadomości marki,
  • chcesz wesprzeć prowadzone już na stronie WWW działania SEO,
  • nie promujesz jeszcze swojej działalności w wynikach wyszukiwania,
  • planujesz ważny pod względem sprzedażowym okres dla biznesu.

Dzięki Google Ads pojawisz się wysoko w rankingu na konkretne słowa kluczowe, zwiększysz rozpoznawalność firmy w sieci i zachowasz przy tym kontrolę nad budżetem reklamowym. A jeśli nie chcesz lub nie możesz zająć się tym samodzielnie, to skorzystaj z oferty WeNet.

Doradcy internetowi uzyskali status Google Partner Premium, ponieważ znają się na rzeczy i potrafią dobrać najlepsze rozwiązania do oczekiwań małych i średnich firm.

Jak wygląda tworzenie kampanii przez specjalistów? Wszystko zaczyna się od analizy potrzeb Twojego biznesu. Kolejnym krokiem jest przygotowanie reklamy przy wykorzystaniu szerokich możliwości Google Marketing Platform. Optymalizacja i stały monitoring efektów również zostanie zapewniony, dzięki czemu będziesz na bieżąco śledzić wyniki i coraz lepszą widoczność oferty w sieci.

Chcesz poznać szczegóły? Na WeNet.pl zamówisz darmową konsultację i wycenę. Zaufaj doradcom internetowym, a zaczniesz osiągać wyniki, na których Ci zależy.

 

Foto i treść: materiał partnera


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              





Ostatnie artykuły:


fot. DALL-E



fot. DALL-E



fot. Freepik



fot. DALL-E



fot. DALL-E


Tematy pokrewne:  

tag reklama w wyszukiwarkachtag Google Adstag Google