Branża gastronomiczna dynamicznie się rozwija. Powstaje coraz więcej restauracji, debiutują nowe koncepty, ale przede wszystkim rozwija się rynek zamówień jedzenia online, co przekłada się na zainteresowanie dużych graczy tym segmentem.
reklama
Coraz lepsza sytuacja ekonomiczna Polaków wpływa na wiele aspektów ich życia, m.in. na nawyki żywieniowe. Według danych PMR Research, wartość rynku gastronomicznego przekroczy w 2018 roku 30 mld zł netto i będzie o 5,8% wyższa niż w ubiegłym roku.
Nie tylko przybywa nowych kawiarni czy restauracji, ale obserwujemy również systematyczny rozwój usług związanych z zamawianiem jedzenia online. Jak wynika z danych Nielsena, choć e-commerce w branży kulinarnej stanowi obecnie zaledwie 5-6% wszystkich transakcji w gastronomii, to wzrasta o około 60-70% rok do roku – najszybciej w całym sektorze handlu elektronicznego.
Rosnąca popularność zamówień jedzenia online w Polsce, przekłada się na wzrost inwestycji dużych graczy w tym segmencie. Firmy wdrażają rozwiązania cyfrowe do swojego biznesu i inwestują w platformy internetowe oraz aplikacje mobilne. Dla przykładu AmRest nabył właśnie pakiet większościowy w serwisie do zamawiania jedzenia pizzaportal.pl. W tym roku, Spółka wzmocniła też swoją obecność w segmencie agregatorów gastronomicznych, inwestując w hiszpańską platformę Glovo.
Co więcej, konsekwentnie wdrażane są rozwiązania cyfrowe i mobilne, które ułatwiają kontakt klienta z marką. Przykładem może być aplikacja w ramach sieci KFC, pozwalająca na zamawianie jedzenia i zapłatę online za dostawę do wybranego przez siebie miejsca, a także rozwiązania typu “zamów i odbierz w restauracji”.
Źródło: AmRest
Czytaj także: Nowa lodówka - czym kierować się w wyborze
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|