Stwierdzenie, że jeśli nie ma nas w sieci, to nie ma nas wcale, w przypadku handlu jest wręcz oczywiste. Strona internetowa to zarówno okno na świat, a także wizytówka każdej firmy. Warto więc nieco przybliżyć ten temat – jak powinna wyglądać funkcjonalna strona internetowa?
Wygląd strony to
najczęściej kwestia indywidualna – kolorystyka, menu, grafiki itp. Tyle, że
sprawdza się to tylko wtedy, gdy nasza
strona jest przejrzysta i czytelna. To podstawa: jeśli chcemy, by użytkownik
spędził na niej trochę czasu, musi być uporządkowana. Oznacza to, że internauta
powinien szybko znaleźć najważniejsze informacje, takie jak dane kontaktowe
oraz prezentacja oferty. Na pewno zdecydowanie lepiej postawić na jakość niż
ilość. Gdy udostępnimy zbyt wiele opcji i treści, witryna będzie chaotyczna i
klient łatwo się pogubi, a w efekcie opuści stronę. Widoczny powinien być link
do profili w serwisach społecznościowych – budowanie bazy fanów na Facebooku
czy Twitterze odgrywa coraz ważniejszą rolę w e-commerce.
Innym elementem funkcjonalnej strony musi być szybkie wczytywanie się danych.
Powolne ładowanie się treści może być naszym gwoździem do trumny, zwłaszcza
jeśli trafimy na osobę niecierpliwą. Zresztą komu chce się czekać 5 minut na
otworzenie strony głównej?
Ważne by witryna była bezpieczna dla użytkowników. Tutaj sprawa jest prosta – musi być tak zoptymalizowana, by w żadnym przypadku nie pojawiał się u użytkownika komunikat w stylu „to połączenie jest niebezpieczne", „ta strona powoduje ataki". Mało kto zaryzykuje po takim tekście wejście na stronę - teraz i w przyszłości. W tym przypadku idealnie pasuje powszechne powiedzenie, że saper myli się tylko raz.
Sam fakt, że posiadamy ładną, funkcjonalną stronę to tak naprawdę połowa sukcesu. Jest ich w sieci setki, więc jeśli chcemy przyciągać użytkowników musimy być widoczni. Chodzi oczywiście o wysokie wyniki wyszukiwania w Google. Większość internautów wchodzi na portale z pierwszej strony, wiec powinniśmy tam być. Można to osiągnąć poprzez przemyślane pozycjonowanie, oparte na wartościowych linkach z dobrych serwisów czy for internetowych. Reklamować stronę można też poprzez serwisy społecznościowe, bannery, a także poza siecią, np. w telewizji, radio czy komunikacji miejskiej. Pierwsza „10” w Google to jednak podstawa.
To najważniejsze elementy, dzięki którym strona będzie funkcjonalna i przyjazna dla użytkowników.
Źródło:
1. Definicja - https://pl.wikipedia.org/wiki/Strona_internetowa
2. Strony internetowe - https://netgraf.pl/strony-internetowe
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|