Sheryl Sandberg, dyrektor operacyjna Facebooka, zapowiada przygotowanie do RODO poprzez wprowadzenie narzędzi, które pozwolą użytkownikom dokonywać świadomych wyborów w zakresie prywatności.
reklama
Zapowiedzi brzmią na razie dość mgliście - przygotowując się do spełnienia wymogów unijnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO) w odniesieniu do swoich użytkowników Facebook ma dać swoim użytkownikom "jeszcze lepszą" kontrolę nad informacjami, które otrzymuje zarówno sam portal, jak i jego inni użytkownicy. Użytkownicy mają otrzymać pakiet narzędzi, które pozwolą im łatwo zarządzać danymi i ustawieniami prywatności.
Wprowadzenie zmian przed 25 maja jest w dobrze pojętym interesie sieci, bo kara za brak zgodności z RODO może wynieść do 4% rocznego obrotu, co w przypadku Facebooka mogłoby oznaczać kwoty przekraczające miliard dol. Brzmi to jak wystarczająca zachęta, by poważniej potraktować bezpieczeństwo danych użytkowników.
Czego oczekiwać? Jeszcze nie wiadomo, ale zmiany będziemy obserwować z zainteresowaniem. Zobacz, co piszą o tym inne portale: Silicon Republic, TechCrunch, Reuters, The Guardian
O konieczności przygotowań gigantów technologicznych do RODO pisaliśmy także w DI.
Czytaj także: RODO puka do drzwi. Akredytowany kurs inspektora ochrony danych (IOD). Recenzja oraz sprawdź zapisy na najbliższe akredytowane kursy IOD >>
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*