Zarówno plusy, jak i minusy działalności na Facebooku przedstawiono podczas konferencji Facebook NOW. Jaki był rok Facebooka w Polsce?
reklama
W lutym br. odbyła się druga edycja konferencji Facebook NOW, podczas której przedstawiono kilka prezentacji. Większość miała podsumować rok portalu w Polsce bądź przedstawić wskazówki dla zainteresowanych użytkownikami Facebooka. Nie zabrakło także słów krytyki, czyli subiektywnego zdania firmy rozpoczynającej działalność na portalu społecznościowym.
Paweł Karaś, Head of Facebook Sales oraz Michał Łukasiewicz, Key Account Manager przedstawili dane dotyczące ilości użytkowników, opierając się na wynikach PBI Megapanel. Z badania wynika, że facebook.com na przestrzeni roku (od końca 2009 do końca 2010 roku) odnotował 294% wzrost liczby użytkowników. Dla porównania grono.net (119%), a nk.pl (106%).
Główny konkurent Facebooka odbił piłeczkę - Joanna Gajewska, rzeczniczka NK, wytłumaczyła, że Megapanel odcina ruch spoza Polski, a w przypadku NK do serwisu loguje się ponad milion użytkowników (według wewnętrznych danych serwisu). Gemius ma pracować nad udoskonaleniem swojego narzędzia.
Nie mogło zabraknąć także informacji o grach społecznościowych, dzięki którym (według danych Jarosława Bieleckiego) co drugie logowanie jest podyktowane chęcią zagrania w grę.
Operator sieci Plus zwrócił uwagę na problemy Facebooka. Według Tomasza Brody dane statystyczne z portalu mają kilkudniowe opóźnienie, jednocześnie nie ma możliwości zintegrowania lub połączenia Walla (ściany) z narzędziem Google Analitics. Prelegent zwrócił także uwagę na trudności z otrzymywaniem na bieżąco informacji dotyczących np. zainteresowań fanów oraz niszy na rynku w kategorii aplikacji analitycznych, które pokazują „głębokość interakcji”.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|