Co musi zaproponować Facebook, byś porzucił swojego dotychczasowego smartfona?
reklama
W kwietniu serwis Digitimes informował, że HTC zbuduje wspólnie z Facebookiem swojego smartfona. Urządzenie miało trafić na rynek już w trzecim kwartale tego roku. Informatorzy witryny Bloomberg częściowo potwierdzają te dane, zwracając jednak uwagę na opóźnienia w całym przedsięwzięciu.
Zgodnie z nowymi doniesieniami koncerny zdecydowały się na przełożenie premiery urządzenia dedykowanego do obsługi Facebooka, by dać HTC więcej czasu na promocję swoich aktualnych smartfonów z serii One. Na telefon świetnie zintegrowany z usługą Zuckerberga będziemy musieli poczekać prawdopodobnie do połowy 2013 roku.
Smartfon Facebooka ma działać pod kontrolą Androida, jednak już od dawna wiadomo, że deweloperzy pracują nad wieloma modyfikacjami, które mają uatrakcyjnić oprogramowanie. Prawdopodobnie duża część zmian będzie dotyczyła optymalizacji związanych z udostępnianiem treści w witrynach społecznościowych.
Warto też zauważyć, że amerykański gigant od jakiegoś czasu rozwija również zestaw swoich własnych aplikacji mobilnych, umożliwiających m.in. rozmowy przez czat, wygodne zarządzanie stronami fanowskimi, proste dzielenie się zdjęciami (wraz z dodawaniem efektów) czy wreszcie przeglądanie swojego strumienia wiadomości na Facebooku.
W czerwcu ruszył również Facebook App Center, czyli sklep Facebooka z aplikacjami, które w jakiś sposób powiązane są ze społecznościową witryną. Liczba narzędzi tego typu jest oczywiście znacznie mniejsza niż tych, dostępnych w zbiorach Google Play czy App Store, jednak internetowy koncern bez wątpienia wykorzysta nowe urządzenie do promowania swojej usługi.
Nie od dziś wiadomo, że przyszłość witryn społecznościowych to właśnie urządzenia mobilne. Warto zauważyć, że głównym zastosowaniem smartfonów (przynajmniej w teorii) jest komunikacja, co bardzo dobrze współgra z ideą witryn społecznościowych. Obecnie z Facebooka na urządzeniach przenośnych korzysta ponad połowa z 500 milionów użytkowników usługi Zuckerberga.
Jednocześnie to właśnie na smartfonach czy tabletach wciąż nie widzimy zbyt wielu reklam, a jedynie od czasu do czasu historie sponsorowane, czyli płatne statusy wyświetlane w strumieniu wiadomości. Własny smartfon Facebooka, jeśli zyskałby dużą popularność, z pewnością ułatwiłby monetyzowanie gigantycznej liczby użytkowników.
HTC, co prawda, ma już w swojej historii kilka urządzeń przygotowywanych z myślą o społecznościowych witrynach, jednak bardzo prawdopodobne, że do następnego przyłoży się znacznie bardziej. Już jakiś czas temu tajwański producent zapowiedział, że nie będzie produkował tanich urządzeń, na których ma niewielkie marże. Zaawansowany smartfon, który ułatwi komunikację ze znajomymi przez sieć - to może być naprawdę dobry pomysł.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|