Facebook, OECD i Bank Światowy połączyły siły, by opracować comiesięczne badanie online poświęcone aktywności, oczekiwaniom i wyzwaniom stojącym przed firmami z sektora MŚP.
Łatwość komunikacji pomiędzy ludźmi na świecie osiągnęła bezprecedensowy poziom. To samo dotyczy dziś właścicieli małych i średnich firm, którzy mogą uczestniczyć w globalnym rynku w sposób bezpośredni i docierać do klientów po drugiej stronie globu niemal tak szybko, jakby mieszkali na tej samej ulicy.
Badanie Future of Business to regularnie aktualizowane źródło informacji na temat małych i średnich firm (MŚP), które ma na celu lepsze poznanie i zrozumienie ich specyfiki, barier i potencjału wzrostu. Współpraca partnerów jest komplementarna: OECD i Bank Światowy mają wiedzę jak trafnie sformułować pytania skierowane do tej grupy, Facebook posiada możliwość dotarcia do największej internetowej społeczności MŚP na świecie. Dzisiaj upubliczniamy wyniki nowej edycji badania.
- Future of Business pozwala zrozumieć wyzwania stojące przed firmami działającymi w opartej na rozwiązaniach mobilnych gospodarce cyfrowej. Polskie MŚP, dzięki aktywności w Internecie, nie ustępują w niczym swoim europejskim odpowiednikom. Wręcz przeciwnie, to w Polsce większy odsetek firm tworzył w ostatnim półroczu miejsca pracy i zamierza zwiększać zatrudnienie w pierwszym półroczu nowego roku, co więcej - to w Polsce większy odsetek małych i średnich firm ma w zarządzie kobiety! - mówi Robert Bednarski, CEE Country Director. - Z badania widzimy, że największym wyzwaniem dla polskich MŚP pozostaje przyciąganie nowych klientów. Tu z pomocą przychodzą aplikacje internetowe i mobilne. 79% badanych firm wykorzystuje je by docierać do klientów z reklamą, 75% udostępnia tą drogą informacje o dostępności, 73% prezentuje swoje produkty i usługi a 71% prowadzi dzięki nim komunikację z dostawcami i klientami. Chcemy dostarczać nowe innowacyjne narzędzia w każdym z tych obszarów. Zamierzamy też kontynuować naszą współpracę z OECD i Bankiem Światowym nad dalszym rozwojem badania Future of Business.
Wśród firm MŚP, które za wyzwanie uznały „sprzedaż na rynki zagraniczne”, najczęściej wskazywanymi barierami dla ich rozwoju były „znalezienie partnera biznesowego” (56%), „bariera językowa i/lub kulturowa” (52%) oraz „bariery w dostępie do zagranicznego rynku” (36%). 20% firm za barierę uznało „zróżnicowane regulacje w innych krajach”, a 20% wskazywało na „duży dystans geograficzny od rynku macierzystego”. Bariery technologiczne związane ze “słabym łączem internetowym ograniczającym możliwości sprzedaży online” były rzadziej wymieniane, zaledwie przez 4% firm.
Trudno polemizować z tym, że w dobie rewolucji mobilnej należy komunikację rozwijać, a nie ograniczać. A bardziej skomunikowane małe firmy są tym cenniejsze dla swojej gospodarki i rynków międzynarodowych, im lepiej się rozwijają i im większe odnoszą sukcesy. Badanie pokazuje, że firmy MŚP, które zaangażowane są w handel międzynarodowy, mają o 8 punktów wyższy wskaźnik w Indeksie Zaufania MŚP niż firmy, które działają tylko na lokalnym rynku. Taka zależność jest równie silna w grupie wszystkich badanych na świecie firm, np. w przypadku eksporterów, którzy mają średnio 10 punktów przewagi w indeksie zaufania, nad firmami, które nie eksportują. Te wyniki są spójne z wcześniejszymi badaniami, które pokazywały, że na świecie, firmy MŚP będące eksporterami są o 20% bardziej wydajne, mają o 20% szybszy wzrost nowych miejsc pracy i o 9% większe jest prawdopodobieństwo, że utrzymają swoją stabilność finansową.
Małe i średnie firmy stanowią ponad 90% ogólnej liczby przedsiębiorstw na większości rynków i tworzą największą liczbę miejsc pracy na świecie. Łączność ze sobą nawzajem i z konsumentami na całym świecie może pomóc im w rozwoju.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
Jedna osoba na dziesięć nagina prawdę na portalach społecznościowych, aby poczuć się lepiej
|
|
|
|
|
|