Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Po nocnej wpadce sklepu internetowego Empik.com żaden z klientów dokonujących wówczas zakupu nie otrzyma towaru. Sklep tłumaczy się „nadzwyczajną sytuacją” i rekompensuje pomyłkę bonami.

W ostatni poniedziałek, 23 maja, w sklepie internetowym Empik.com miała miejsce awaria, której skutkiem było obniżenie cen niektórych produktów nawet kilkukrotnie. Zdaniem kupujących, np. konsolę Xbox 360 można było kupić za 49,99 zł.

>> Czytaj też: Dwie metody reklamacji: którą wybrać?

Sonda
Jak Twoim zdaniem powinien postąpić Empik?
  • oddać towary za cenę 49,99 zł
  • zaproponować zniżki kupującym
  • nie robić nic
  • inne - napisz w komentarzach
wyniki  komentarze

Z uwagi na istotny błąd, wszystkie zamówienia złożone w dniu 23 maja w godzinach 0.00 – 07.30 nie mogą zostać zrealizowane. Empik.com przeprasza klientów za zaistniałą sytuację – czytamy w oświadczeniu Empiku.

Zdaniem radcy prawnego Rafała Ciska, jeśli Empik nie będzie chciał wydać towaru (czego nie zamierza robić), może się to stać podstawą dochodzenia przez klientów roszczeń – czy to z umowy sprzedaży, czy też odszkodowawczych.

W normalnej sytuacji cena oferowana w sklepie empik.com jest jak najbardziej wiążąca. Doszło jednak do nadzwyczajnej sytuacji, tj. awarii systemu internetowego, którego skutkiem był niezamierzony błąd: zmiana cen produktów oferowanych przez sklep empik.com. W takiej sytuacji nie możemy mówić o łamaniu naszego regulaminu, gdyż zmiana cen podanych na stronie empik.com była spowodowana działaniem niezamierzonym i niezależnym od woli empik.com – tłumaczy Monika Marianowicz z Empik Sp. z o. o.

>> Czytaj też: Zwrot towaru z e-sklepu - nie wszyscy znają szczegóły

Dla jednych może to być wpadka, którą teraz dział PR będzie musiał odpracować, a niektórzy eksperci zaczną radzić, aby towary wydać za określoną cenę i w ten sposób nie tylko uratować markę, ale także wznieść ją na wyżyny.

Sklep internetowy nie ma najmniejszych wątpliwości, że zaistniała sytuacja nie wpłynie znacząco na markę. Wierzymy, że szybka reakcja z naszej strony i rzetelne wyjaśnienie sytuacji zminimalizują takie ryzyko – mówi Monika Marianowicz. Ostatecznie Empik przekazuje bony o wartości 50 zł osobom, które dokonały zakupów podczas felernej nocy.

Empik nie chce ujawnić informacji, na jaką kwotę mogłaby opiewać strata, gdyby zamówienia zostały zrealizowane. Prawdopodobnie ze względu na konkurencję nie ujawnia też, ile zamówień zostało złożonych i na jakie towary.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: DI24.pl



Ostatnie artykuły:


fot. Samsung



fot. HONOR