W połowie marca pierwsze osoby odbiorą dowody z warstwą elektroniczną. Ministerstwo Cyfryzacji podpowiada, co robić, jeśli nowy dokument zniknie w bliżej nieokreślonych okolicznościach.
reklama
Wszyscy, którzy wniosek o nowy dowód osobisty złożą 4 marca lub później, będą mogli odebrać go już po kilkunastu dniach. Jeśli właścicielowi e-dowodu przytrafi się zaginięcie dokumentu, będzie miał czas na jego poszukiwania. Dlaczego? E-dowód będzie można zawiesić!
Dzisiaj jest tak, że jeśli zgubiłeś dowód… lub wydaje Ci się, że zgubiłeś – dla własnego bezpieczeństwa – powinieneś to natychmiast zgłosić. Nie musisz iść do urzędu, możesz to zrobić przez Internet. Urzędnik od razu po otrzymaniu zgłoszenia unieważnia dokument. W związku z tym, jeśli nawet po kilku dniach znajdziesz zgubę, to i tak będziesz musiał wyrobić nowy dowód.
Jeśli będziesz posiadaczem e-dowodu, dostaniesz możliwość czasowego zawieszenia dokumentu. Każdy kto nie będzie wiedział, gdzie jest jego e-dowód, będzie mógł zawiesić go na 14 dni. Jeśli w tym czasie nie cofnie zawieszenia, dowód zostanie automatycznie unieważniony. Jeśli zawieszenie zostanie cofnięte w ciągu dwóch tygodni, e-dowód znowu będzie ważny. Wnioski o zawieszenie i odwieszenie e-dowodu będzie można złożyć zarówno w urzędzie, jak i przez Internet.
Źródło: Ministerstwo Cyfryzacji
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|