Jeżeli Twoja firma dysponuje większą flotą często i mocno eksploatowanych samochodów, możliwe, ze w pewnym momencie znajdziesz się w sytuacji, w której duża ich część będzie po prostu nadmiernie zużyta. Co wtedy zrobić z taką częścią floty? W jaki sposób sprzedać większą liczbę samochodów o w takim stanie i czy jest możliwe załatwienie tego w sprawny sposób?
Jednym z podstawowych problemów związanych z użytkowaniem zbyt wyeksploatowanych pojazdów jest taki, że choć trudno je sprzedać, to trzymanie ich tylko pociąga sobą kolejne niepotrzebne koszta. Użytkowanie ich często jest znacznie droższe, niż w przypadku „młodszych” samochodów. Chodzi tu nie tylko o koszta zużycia paliwa (zwykle te starsze pojazdy palą znacznie więcej), lecz również o ich awaryjność – co w przypadku pojazdów firmowych może przekładać się na późniejsze dostawy.
Trzymanie takich samochodów nieużywanych niewiele rozwiązuje. Nadal zajmują miejsca parkingowe, a ponadto co roku wymagają uiszczenia opłat OC i przejścia okresowych przeglądów.
W pewnym momencie może się okazać, że czekanie na okazję sprzedaży starych samochodów potencjalnym nabywcom może stać się bardziej kosztowne, aniżeli wyrejestrowanie takiej, pełniącej rolę balastu, części floty samochodowej. Powstaje jednak pytanie, czy wyrejestrowanie jest możliwe w każdej sytuacji?
Wyrejestrowanie pojazdów może nastąpić w takich przypadkach, jak między innymi przekazanie samochodów do firmy zajmującej się demontażem, zniszczenie pojazdu poza granicami kraju, czy udokumentowana utrata samochodów.
Do samego procesu wyrejestrowania samochodu potrzebne są określone dokumenty, w tym między innymi jego dowód rejestracyjny, a jeśli właściciel posiada kartę pojazdu, to również i ona. Dodatkowo w trakcie wyrejestrowywania auta, należy zdać jego tablice rejestracyjne (z wyjątkiem sytuacji, kiedy pojazd wyrejestrowywany jest ze względu na jego kradzież). Niezależnie od tego konieczne jest także dostarczenie w trakcie wyrejestrowywania samochodu dokumentu potwierdzającego, że objęty jest on ubezpieczeniem OC (a ewentualne braki będą musiały zostać wyrównane – w przeciwnym razie wyrejestrowanie nie będzie mogło zostać sfinalizowane) oraz uregulować niezbędną opłatę skarbową.
Dodatkowe dokumenty muszą przedstawić osoby prawne i firmy. W ich przypadku konieczne są odpowiednio wypis z KRS-u, bądź zaświadczenie zaświadczenie o figurowaniu w ewidencji działalności gospodarczej.
Na tym jednak nie koniec. Samo przekazanie samochodu do demontażu nie może odbyć się w dowolnym miejscu – musi to być stacja demontażu posiadająca nadane jej uprawnienia do złomowania pojazdów, a sam właściciel w trakcie wyrejestrowywania musi przedstawić zaświadczenie o przekazaniu w to miejsce samochodu charakteryzującego się odpowiednim numerem nadwozia lub numerem VIN.
Na samym początku całej procedury unieważniane są dowód rejestracyjny, karta pojazdu oraz przyporządkowane do pojazdu tablice rejestracyjne. Następnie w ciągu trzydziestu dni należy w urzędzie miasta zgłosić wniosek o wyrejestrowanie.
Jak już zaznaczyliśmy, nie można tego zrobić w każdym miejscu – trzeba to zrobić w wyspecjalizowanych firmach. Na szczęście w praktycznie każdym większym mieście, jak w Warszawie lub w Radomiu istnieje taki punkt, który nie tylko wydaje odpowiednie dokumenty o przyjęciu samochodu, lecz również w razie potrzeby wspomoże informacją na temat samej procedury towarzyszącej kasacji pojazdu.
Artykuł stworzony przy współpracy: https://autolaweta-holowanie.pl/
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|