Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Dlaczego konsument wybiera sklep osiedlowy?

28-01-2016, 19:32

Rynek handlu detalicznego można podzielić z grubsza na dwa rejony. W pierwszym znajdują się sklepy wielkopowierzchniowe, jak markety i supermarkety, w drugim – mniejsze sklepy, które oferują towary codziennego użytku.

Choć te pierwsze mają znacznie szerszy wybór asortymentu i oferują bardzo korzystne ceny, wielu konsumentów podstawowe potrzeby zaspokaja w mniejszych sklepach. Dlaczego tak się dzieje?

Powód jest dość prozaiczny – wygoda. Mniejszy sklep spożywczy jest zawsze „pod ręką”, podczas gdy nierzadko market wymaga od klienta dojazdu lub przejścia sporego dystansu. Mając w perspektywie powrót z ciężkimi reklamówkami, jest to mało zachęcające. Dlatego też, jeśli chodzi o codzienne zakupy, aspekt cenowy nie jest najważniejszy.

Sklepy wielkopowierzchniowe wygrywają natomiast w sytuacji, gdy klient zamierza zrobić większe zakupy. Tutaj ceny detaliczne mają znaczenie i bardziej opłacalne dla konsumenta jest skorzystanie z usług takiego miejsca niż sklepiku osiedlowego, tym bardziej, że w marketach często organizowane są promocje oraz zbiera się punkty na kartach lojalnościowych, jak np. Tesco Club Card.

Sklep osiedlowy jest natomiast bezkonkurencyjny w przypadku nabywania podstawowych produktów do przyrządzenia posiłków oraz drobnych zakupów chemii użytkowej, np. proszków do prania czy płynów do mycia naczyń. Plusem takiego sklepu są także mniejsze kolejki, niż te spotykane w marketach. Sprawia to, że na wizycie w sklepiku osiedlowym zaoszczędza się bezcenny czas. Kolejnym aspektem będącym tajemnicą poliszynela, są zeszyty.

Stali klienci sklepików osiedlowych to osoby zazwyczaj znane sprzedawcom, którzy mogą sprzedawać towary na tzw. „kreskę”. Jest to branie produktów z późniejszym terminem zapłaty. Oczywiście, dla sprzedawcy zawsze istnieje ryzyko, że nieuczciwy klient nie zwróci pieniędzy, jednak sytuacje takie zdarzają się rzadko. Rzecz jasna, nie jest to główny argument przemawiający za popularnością sklepów osiedlowych, jednakże w wielu rejonach, a zwłaszcza mniejszych miejscowościach, zwyczaj taki praktykowany jest nadzwyczaj często.

Podsumowując, odpowiedź na tytułowe pytanie to po prostu wygoda i oszczędność czasu. Klient na codzienne zakupy wybierze się do sklepu osiedlowego, zaś na większe – do supermarketu.

Więcej informacji na ten temat znajdziesz tutaj.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              





Ostatnie artykuły:

fot. DALL-E




fot. DALL-E



fot. DALL-E



fot. Freepik



fot. DALL-E