Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Dla e-sklepów Facebook ważniejszy niż NK.pl

01-12-2011, 11:59

Większość sklepów internetowych wydaje na marketing 5-10% swoich przychodów. Wciąż najważniejszą formą promocji jest dla nich pozycjonowanie, ale rośnie znaczenie innych sposobów docierania do klienta, np. przez sieci społecznościowe - wynika z raportu e-Handel Polska 2010 przygotowanego przez Sklepy24.pl.

Najnowszy raport serwisu Sklepy24.pl o polskim e-handlu został opracowany na podstawie 715 kwestionariuszy ankietowych zawierających 45 szczegółowych pytań. Możliwe, że to największe badanie ankietowe polskich sklepów. Obejmuje ono nowe zagadnienia, takie jak handel zagraniczny, aspekty prawne prowadzenia sklepu itd.

W raporcie znajdujemy m.in. informacje dotyczące marketingu sklepów internetowych. Okazuje się, że najczęściej stosowaną formą marketingu jest niezmiennie pozycjonowanie w wyszukiwarkach (77,5%). Druga w kolejności forma, która jednak traci na znaczeniu, to obecność w pasażach handlowych i katalogach (obecnie stosuje ją 62,6% sklepów). Rośnie natomiast znaczenie aukcji internetowych jako sposobu dotarcia do klienta (stosuje ją ponad 60% sklepów).

Czytaj: UE: Spory konsumenckie rozwiążemy... przez internet

Firmy coraz częściej dostrzegają potencjał serwisów społecznościowych i decydują się na założenie konta/profilu na którymś z nich. Zdecydowanie najpopularniejszy jest Facebook, na którym profil posiada prawie 95% badanych przedsiębiorstw. Co piąty e-sklep działania marketingowe prowadzi na rodzimym NK.pl. Zdarza się zakładanie konta na serwisach mikroblogowych, ale najczęściej robią to firmy dłużej działające na rynku. 

Sklepy internetowe wykorzystują serwisy społecznościowe przede wszystkim w celach komunikacyjnych. Ponad 3/4 badanych firm za pośrednictwem serwisów społecznościowych informuje klientów o nowych produktach (78,8%), a blisko 64% podaje informacje z życia firmy.

Sklepy biorące udział w badaniu rzadko stosują spersonalizowaną prezentację oferowanych produktów (niespełna 9%). Większość sklepów nie zamierza również wprowadzać tego rozwiązania do swojej oferty w najbliższym czasie (ponad 43%).

Niemal co trzeci badany sklep na działalność marketingową przeznacza jedynie 5% przychodów, a co czwarty 10%. Budżetem marketingowym na poziomie powyżej 50% przychodów dysponuje niespełna 5% respondentów. Budżet na poziomie powyżej 40% przychodów deklarowali najczęściej właściciele firm jednoosobowych (8,6%), podobnie jak brak jakichkolwiek środków na tę działalność (4,6%).

Niemal wszystkie badane sklepy swoją działalnością obejmują całą Polskę, ale blisko 60% sklepów nie realizuje w ogóle zamówień zagranicznych. W grupie przedsiębiorstw osiągających 5% sprzedaż wśród klientów zagranicznych dominują sklepy zatrudniające od 3 do 5 pracowników (32,2%). Sprzedaż za graniczną na poziomie 20% i więcej sprzedaży ogółem realizują głównie sklepy zatrudniające ponad 50 osób (11,5%).

Więcej informacji w raporcie e-Handel Polska 2010

Czytaj: e-Zakupy za granicą? Najtaniej będzie w USA


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: Sklepy24.pl



Ostatnie artykuły:






fot. Freepik




fot. Freepik