Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Kryzys omija polski e-handel?

27-01-2009, 14:57

W 2008 roku Amerykanie po raz pierwszy w historii wydali mniej na przedświąteczne zakupy dokonywane w sieci. Podobne spadki omijają jednak Polskę - twierdzi Kolporter S.A.

robot sprzątający

reklama


W listopadzie i grudniu 2008 roku sklepy internetowe kolporter.pl, iperfumy.pl i czerwonamaszyna.pl zanotowały znaczne wzrosty w porównaniu do roku 2007. W przypadku kolporter.pl, w którego ofercie można znaleźć książki, filmy, gry i muzykę, liczba zamówień w listopadzie i grudniu 2008 r. wzrosła o ok. 70%, a wartość obrotów o 23% w porównaniu do roku 2007.

Podobne doświadczenia mają przedstawiciele sklepów iperfumy.pl oraz czerwonamaszyna.pl. Wzrost obrotów perfumerii wyniósł ok. 100%, natomiast drugi ze sklepów zanotował wzrost obrotów o 41% w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej. Wydaje się więc, że sprawdziły się grudniowe wyniki ankiety przeprowadzonej przez Money.pl. Zapewne jest to spowodowane m.in. tym, że - pomimo zaostrzenia się kryzysu - ruch w sieci wciąż rośnie.

"Polski e-commerce nie osiągnął jeszcze poziomu podobnego do tego w gospodarkach rozwiniętych jak Niemcy, czy Wielka Brytania i ma przed sobą długą drogę rozwoju. Dlatego pomimo niepokojących doniesień zza granicy zachowujemy umiarkowany optymizm. Sprzedaż powinna rosnąć, choć być może nieco wolniej niż w ostatnich latach" – twierdzi Anna Zasada z czerwonamaszyna.pl.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: informacja prasowa