Aplikacja mobilna jest rodzajem oprogramowania przeznaczonego do pracy na urządzeniu mobilnym, takim jak smartfon lub tablet. Aplikacje mobilne często służą dostarczaniu użytkownikom podobnych usług do tych dostępnych na komputerach osobistych. Aplikacje są to na ogół niewielkie, pojedyncze jednostki programowe o ograniczonej funkcji. Ten rodzaj oprogramowania został popularyzowany przez firmę Apple Inc. i App Store, która sprzedaje tysiące aplikacji dla iPhone, iPad i iPod Touch.
Aplikacje mobilne są odejściem od zintegrowanych systemów oprogramowania powszechnie wykorzystywanych na komputerach osobistych. Zamiast tego każda aplikacja oferuje ograniczoną i izolowaną funkcjonalność, taką jak gra, kalkulator lub mobilne przeglądanie sieci. Chociaż aplikacje celowo unikały wielozadaniowości z powodu ograniczonych zasobów sprzętowych wczesnych urządzeń przenośnych, aktualnie ich zawężona specyfika wpływa na ich popularność, ponieważ pozwalają konsumentom na pełne decydowanie o funkcjach, których wymagają od swoich urządzeń mobilnych.
Jak projektować aplikacje mobilne?
Natywna konstrukcja interfejsu aplikacji nie daje Ci wiele pola do popisu. Przy projektowaniu na mniejszych ekranach i w krótszych przedziałach czasowych, interfejs użytkownika musi działać z dużą szybkością. Optymalnym rozwiązaniem jest więc zaprojektowanie aplikacji, która jest wystarczająco łatwa dla początkujących użytkowników, ale i nie nudna dla tych bardziej doświadczonych.
W tym artykule dowiesz się, jak projektować aplikacje mobilne, które są zbliżone do tego ideału.
Zasady projektowania interfejsu zawsze są na czasie
Tylko dlatego, że masz mniej miejsca na ekranie nie oznacza, że zasady dobrej interakcji nie mają zastosowania. Przejrzyj pięć filarów projektowania interakcji, zanim zajmiemy się wskazówkami dotyczącymi tworzenia użytecznych interfejsów natywnych aplikacji.
Te pięć zasad jest podstawą, którą należy rozważyć przed rozpoczęciem projektowania dowolnego rodzaju aplikacji mobilnej, niezależnie od tego, jaką aplikację projektujesz.
Jak zaprojektować lepsze aplikacje mobilne? Poznaj swoich użytkowników
Rozmiar ekranu nie jest jedynym ograniczeniem w projektowaniu mobilnym. Użytkownicy stanowią podstawę ograniczeń interfejsu użytkownika. Więc pierwszym krokiem w tworzeniu UI aplikacji kierowanej na potrzeby, jest poznanie Twoich użytkowników.
Istnieją trzy podstawowe taktyki rozumienia użytkowników:
Innymi słowy, upewnij się, że przeprowadzasz testy użyteczności sesji między każdą główną iteracją. Wystarczy wykonać testy użyteczności zdalnej za pomocą usługi typu UserTesting, aby zobaczyć, jak użytkownicy używają Twojej aplikacji w naturalnych ustawieniach. Aby uzyskać więcej informacji na temat niuansów w zachowaniu (np. gestów i pozycji ciała), zalecamy przeprowadzenie sesji w laboratorium z co najmniej pięcioma użytkownikami.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|