Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Czy zawartość koszyka w sklepie stacjonarnym ma tę samą wartość co koszyk w e-sklepie?

02-07-2018, 12:44

Jak wynika z nowego raportu „Omnicommerce. Kupuję wygodnie” 2/3 konsumentów deklaruje taką samą lub większą wartość koszyka w sklepach stacjonarnych jak w e-sklepach. Do jakich dodatkowych wniosków, dotyczących różnych dróg sprzedaży, doszli twórcy wspomnianego badania?

robot sprzątający

reklama


Z raportu „Omnicommerce. Kupuję wygodnie” wynika, że 2/3 osób, które kupują w sieci, deklaruje, że ich e-koszyk jest tej samej wartości, co średni koszyk zakupowy w sklepie stacjonarnym lub większy. Wartość swojego e-koszyka zakupowego jako mniejszą częściej oceniają mężczyźni, mieszkańcy małych miast, a także osoby młode - w wieku 18-34 lata. 

W 2015 roku te same marki w więcej niż jednym kanale sprzedaży kupowało 67% konsumentów posiadających więcej niż jedno urządzenie z dostępem do sieci. W 2016 było to 72%. W tym roku takie zachowanie zadeklarowało 74% osób wykorzystujących więcej niż jedno urządzenie z dostępem do sieci, a wśród wszystkich badanych odsetek kupujących tę samą markę lub produkt w wielu kanałach wyniósł 43%.

Częściej z zakupów wielokanałowych korzystają kobiety, osoby w dwóch grupach wiekowych - poniżej 18 lat i w przedziale 25-34 lata, a także mieszkańcy miast powyżej 500 tys. osób, chociaż i wśród mieszkańców wsi wielokanałowe zakupy zadeklarowało 27% badanych. 

Deklaracje dokonywania zakupów wielokanałowo są znacznie wyższe w przypadku kupujących w sieci, a szczególnie kupujących mobilnie. W przypadku m-kupujących wskaźnik kupowania tej samej marki lub produktu wielokanałowo wyniósł 83%.

Spośród wszystkich badanych tylko 27% nie wskazało żadnej kategorii, którą kupują w więcej niż jednym kanale zakupowym. Wygląda zatem na to, że zjawisko wielokanałowości w branżach osiągnęło penetrację na poziomie 73%.

Wśród konsumentów deklarujących zakupy wielokanałowe tego samego produktu bądź marki, najwięcej wskazań padło na branżę sport i wypoczynek, modową oraz wyposażenia domu. Generalnie widać, że im kategoria popularniejsza e-zakupowo, tym większe prawdopodobieństwo, że konsumenci będą kupować ją również wielokanałowo.

Źródło: Izba Gospodarki Elektronicznej


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              



Ostatnie artykuły:


fot. DALL-E



fot. DALL-E



fot. Freepik



fot. DALL-E



fot. DALL-E