Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Czy system PIM to must-have w Twojej firmie?

26-04-2022, 12:18

Szukasz oprogramowania, które stanowi kompletną bazę wiedzy o produktach w firmie? Oto i on. System PIM to narzędzie wykorzystywane w firmach jako centralne i najważniejsze źródło danych. Zapewnia on wiele korzyści – nie tylko firmom, ale także i samym klientom. Czy warto go wdrożyć w przedsiębiorstwie? A jeśli tak, to kiedy warto to zrobić? Oto odpowiedź.

Co to jest system PIM? 

System PIM to oprogramowanie, które usprawnia proces zarządzania danymi produktów, począwszy od ich utworzenia, poprzez uzupełnianie, aż po dalszą ich dystrybucję. Dzięki niemu zyskasz pewność, że wszystkie dane są kompletne, zgodne ze stanem rzeczywistym i aktualne. Możesz go potraktować jako pierwsze źródło informacji, które w następnej kolejności mogą trafiać do Twojego sklepu internetowego, gazetek reklamowych czy też katalogów produktów. Pozwoli Ci on również wprowadzać potrzebne zmiany, a Ty zyskasz pewność, że uwzględnione zostaną przy okazji także np. w systemach e-commerce czy aplikacjach mobilnych. 

Funkcje systemu PIM 

Czy system PIM to must-have w Twojej firmie?

Każdy system PIM powinien być wyposażony w następujące funkcje: 

  1. Gromadzenie danych – oprogramowanie powinno pobierać je zarówno z wewnętrznych, jak i zewnętrznych źródeł. 
  2. Konsolidacja – ta funkcja pomaga wtedy, gdy np. istnieje kilka opisów jednego produktu. Duplikacja często bywa efektem pracy kilku osób bądź importu danych z wielu źródeł. Konsolidacja pozwala poprawić informacje powtarzające się lub błędne. 
  3. Klasyfikacja produktów i uzupełnianie danych – utworzone lub pobrane dane można dopełniać kolejnymi, o ile jest taka potrzeba. 
  4. Tłumaczenie – opcja ta jest przydatna, jeśli prowadzi się sprzedaż na rynkach zagranicznych. Wspiera ona procesy tłumaczenia treści, dzięki czemu mogą powstawać wielojęzyczne opisy produktów. 
  5. Dystrybucja danych do innych kanałów – gotowe informacje możesz rozpowszechniać np. na platformach handlowych, w katalogach online, plikach PDF czy też w aplikacjach mobilnych. 
  6. Wprowadzanie różnych opisów, tytułów i atrybutów w rożnych kanałach – jeśli chcesz, możesz umieszczać odmienne informacje w różnych kanałach sprzedaży, np. inne w Twoim sklepie internetowym, a inne w katalogu technicznym. 

Kiedy warto zdecydować się na system PIM? 

Rozważ wdrożenie systemu PIM, jeśli: 

  • liczba produktów w Twoim sklepie rośnie, 
  • masz dużo rotujących produktów w magazynie, 
  • prowadzisz sprzedaż omnichannel, 
  • sprzedajesz produkty w wielu państwach świata, 
  • sprzedajesz wiele wariantów różnych produktów, 
  • zależy Ci na perfekcyjnej jakości treści (np. w kartach produktowych). 

Zalety systemu PIM 

Jakie są największe atuty systemu PIM? Przede wszystkim pozwala on: 

  • wyeliminować problemy związane z nieaktualnymi danymi czy produktami, których już nie ma w ofercie, 
  • szybciej docierać do interesujących Cię informacji, 
  • szybciej wdrażać się pracownikom zapoznającym się z ofertą produktową przedsiębiorstwa, 
  • szybciej wprowadzać produkty na rynek, 
  • przejąć większą kontrolę nad umieszczanymi opisami, zdjęciami i materiałami wideo, 
  • udzielać dostępu do danych wybranym przez Ciebie użytkownikom, 
  • dostarczać spójne informacje we wszystkich kanałach sprzedaży, 
  • poprawić doświadczenia zakupowe Twoich klientów, 
  • obniżyć koszty związane z tworzeniem bazy produktowej oraz obsługą klienta, 
  • zwiększać współczynnik konwersji 

Na jaki system PIM warto zwrócić uwagę? 

Godnym uwagi systemem PIM jest z pewnością xSale PIM. Połączony jest on z wieloma platformami handlowymi, takimi jak Allegro, eBay czy Amazon. Ponadto można z powodzeniem zintegrować go poprzez API z oprogramowaniem WMS czy ERP, co da Ci jeszcze więcej możliwości. Warto zaznaczyć, że jest on również intuicyjny i łatwy w obsłudze. Pomaga obsługiwać wiele języków oraz kontrolować kompletność informacji. Pozwala kategoryzować produkty i tworzyć między nimi różne powiązania, a także segmentować je w zaawansowany sposób. To system, który sprawdzi się w bardzo wielu firmach, niezależnie od ich wielkości.





Ostatnie artykuły:









fot. WWF



Tematy pokrewne:  

tag system PIMtag PIMtag nolstag Amin12tag ALH