Prowadzenie firmy w dzisiejszych czasach opiera się na sprawnym funkcjonowaniu wielu jej obszarów – w tym urządzeń mobilnych. Kontakty z kontrahentami, dostęp do internetu, przelewy bankowe czy negocjowanie ważnych kontraktów – to wszystko umożliwia jedno małe urządzenie, które na co dzień nosimy w kieszeni. Ale to dopiero początek, bo przecież laptopy umożliwią nam obsługę programów służących do zarządzania firmą: od wystawiania faktur po komunikację z klientem. To już fakt – dziś nie wyobrażamy sobie codziennego funkcjonowania bez urządzeń elektronicznych. Czy warto więc ryzykować i narażać się na ewentualny zastój w działalności?
Załóżmy sytuację, w której firmowy sprzęt ulega uszkodzeniu, a my nie dysponujemy gotówką, by natychmiastowo zakupić nowy, przez co narażamy się na realne straty i kłopoty wynikające np. z niedotrzymania warunków umów zawartych z partnerami. Takiej i szeregu innych sytuacji można uniknąć – koszt dopasowanego i skrojonego na potrzeby firmy ubezpieczenia nie jest kolosalnym wydatkiem, a poza spokojem ducha, daje realne korzyści. Niektóre oferty uwzględniają nie tylko naprawę lub wymianę urządzenia na nowe, ale i sprzęt zastępczy, wypłatę sumy ubezpieczenia czy łatwe zgłaszanie problemów z urządzeniami.
Możliwości jest wiele – ubezpieczenie sprzętu można kupić u operatora, w sklepie z elektroniką czy w agencji ubezpieczeniowej. Zakres ubezpieczenia jest różny – może być to ochrona przed podstawowymi zdarzeniami mechanicznymi np. pęknięcie lub stłuczenie wyświetlacza, ale i kompleksowa – zawierać zalanie, zatopienie, usunięcie skutków pożaru czy uszkodzeń spowodowanych przepięciem prądu czy usterki wynikające z niedbałości pracowników. Płatność przybiera różne formy – może być jednorazowa z góry, doliczana do rachunku u operatora lub cykliczna (np. miesięczna).
Rozwiązanie naszych problemów może przyjąć formę naprawy urządzenia, wymiany sprzętu na nowy czy zwrotu kosztów. Jeśli nasza działalność jest nietypowa lub korzystamy ze specjalistycznego oprogramowania, możemy również znaleźć ofertę skrojoną na miarę naszych potrzeb, aby nasz biznes był w pełni zabezpieczony.
Ubezpieczenie telefonów firmowych możemy wykupić już przy zakupie urządzeń. Oprócz pokrycia kosztów naprawy telefonu w ramach polisy i usługi realizowanej obecnie najczęściej na zasadzie door-to-door, możemy również zaoszczędzić na firmowych podatkach. Comiesięczna składka przeznaczana na rzecz polisy obejmującej telefony służbowe może zostać wpisana w koszty uzyskania przychodu, co wpływa na obniżenie kwoty, jaką należy przekazać fiskusowi. Pamiętajmy również, że polisa na telefon firmowy, podobnie jak wszelkie usługi ubezpieczeniowe, zwolniona jest z podatku VAT.
Firmowy sprzęt warto ubezpieczyć – powinniśmy jednak dokładnie czytać zawierane umowy i dokonywać mądrych, poprzedzonych odpowiednimi poszukiwaniami, decyzji. Ubezpieczenie powinno wejść na stałe do naszego firmowego budżetu. Przezorność i ubezpieczenie urządzeń mobilnych w firmie może pomóc nam uchronić się przed poważnymi konsekwencjami – szczególnie biznesowymi. Kiedy decydujemy się na zakup polisy na telefony firmowe, nawet w przypadku awarii możemy postarać się u administratora ubezpieczenia o telefony zastępcze i uniknąć problemów w wykonywaniu codziennych obowiązków.
Źródło: Digital Care
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|