Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Co warto wiedzieć o outsourcingu zanim wdrożysz go w firmie?

12-12-2022, 11:47

Wdrożenie outsourcingu w firmie redukuje koszty, oszczędza czas pracowników, a także daje gwarancję, że wspierane obszary będą obsługiwane w sposób rzetelny i zawsze na czas. Bez wątpienia warto zdecydować się na wsparcie podmiotu zewnętrznego. Zanim to jednak zrobisz, zastanów się, jakiej pomocy potrzebujesz, aby nie nawiązywać współpracy, która nie przyniesie firmie wyraźnych korzyści finansowych czy wizerunkowych.

Czym jest outsourcing?

Outsourcing to korzystanie z zewnętrznych usług i zasobów przez przedsiębiorstwo, w celu poprawy efektywności i opłacalności jego działalności. Nie jest to bynajmniej wymysł współczesności. Outsourcing na ponad stuletnią tradycję. Obecnie jednak obserwuje się rosnącą popularność tej formy wsparcia.

Mikro, małe, średnie i duże przedsiębiorstwa decydują się zlecać podmiotom zewnętrznym realizację konkretnych zadań lub powierzają obsługę całych działów. Szczególną popularnością cieszy się outsourcing back office, czyli powierzenie specjalistom niezwiązanym z firmą realizacji zadań z tzw. zaplecza, czyli:

  • księgowości,
  • kadr i płac,
  • obsługi systemów informatycznych,
  • obsługi korespondencji.

Kto szczególnie powinien rozważyć outsourcing?

Outsourcing ułatwia prowadzenie firmy, oszczędza czas pracodawcy i pracowników, a dodatkowo redukuje koszty prowadzenia działalności. Wszystkie te korzyści sprawiają, że tę formę współpracy z podmiotem zewnętrznym doceniają przede wszystkim mikro, mali i średni przedsiębiorcy. Utworzenie etatu i zatrudnienie pracownika do zarządzania księgowością czy systemami informatycznymi generowałoby zbyt duże koszty. Mogłoby się nawet okazać, że przewyższają one zyski.

Outosurcing to doskonałe rozwiązanie dla firm zatrudniających niewielu pracowników. Zwykle w takich przypadkach personel ma bardzo dużo obowiązków. Wygospodarowanie dodatkowego czasu na obsługę korespondencji czy realizację płatności byłoby niezwykle trudne. Dzięki wsparciu podmiotu zewnętrznego wszystkie zadania realizowane są na czas, co wpływa korzystnie na wizerunek firmy. 

Outsourcing to także bezcenne wsparcie dla firm, które w wyniku przeciążenia obowiązkami przestały się rozwijać. Czas, który pracownicy mogliby spożytkować na zdobywanie nowych umiejętności i wdrażanie innowacji – poświęcają na obsługę korespondencji, sporządzanie umów czy wystawianie faktur. Dzięki wsparciu podmiotu zewnętrznego ten niekorzystny trend może się odwrócić.

Outsourcing w dużych firmach pozwala optymalizować koszty. Powierzenie obsługi wybranych działów podmiotowi zewnętrznemu pozwala zredukować cześć etatów, co ma istotny wpływ na finanse firmy. 

Jak wdrożyć outsourcing z głową?

Aby wdrożyć w firmie outsourcing i czerpać z niego jak największe korzyści konieczne trzeba przeanalizować jakie usługi wymagają wsparcia. Najczęściej jest to księgowość, choć coraz bardziej popularne staje się też wsparcie informatyczne i wirtualnej asystentki. Nie moda powinna być jednak kryterium decyzyjnym, ale realne potrzeby firmy.

Wybór podmiotu wspierającego nie powinien być przypadkowy. Warto zwrócić uwagę na doświadczenie zatrudnionych w niej specjalistów i opinie dotychczasowych klientów. 

Gdy już dokonasz wyboru, przed podpisaniem umowy wskaż, które obszary działalności firmy powinny zostać objęte obowiązkiem zachowania tajemnicy.

Co warto wiedzieć o outsorcingu zanim wdrożysz go w firmie?

Foto: Envato

Źródło: Publikacja partnera


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *