Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

BSA: przez telewizję do pirata (wideo)

04-02-2011, 10:06

Trzymiesięczna kampania w serwisach informacyjnych dotrze do większej liczby odbiorców. Internetowy spot obejrzały prawie 3 mln internautów.

Business Software Alliance rozpoczęło telewizyjną kampanię informacyjną mającą na celu zwrócenie uwagi na problem korzystania z nielegalnego oprogramowania przez pracodawców. Do marca będą emitowane spoty w TV Biznes, TVN24 i Polsat News.

>> Czytaj też: David Guetta: rozdawajmy muzykę za darmo, by walczyć z piractwem

Sonda
Czy twój pracodawca korzysta z pirackiego oprogramowania?
  • Tak
  • Nie
  • Nie wiem
wyniki  komentarze

Kampania telewizyjna jest nowym elementem działań antypirackich BSA w Polsce, gdzie według danych IDC ponad połowa oprogramowania (54%) jest nielegalnego pochodzenia. Tak wysoki poziom piractwa komputerowego w Polsce (średnia w Unii Europejskiej szacowana jest na poziomie 35%) wynika w dużej mierze z praktyki wielu polskich firm, które w ramach prowadzonej działalności gospodarczej korzystają z nielegalnych programów komputerowych.

Jesienią ub.r. BSA rozpoczęło kampanię przeciw piractwu z udziałem spotu informacyjnego. Według danych BSA spot dotarł do prawie 3 mln internautów. Kampania w serwisach informacyjnych ma znacząco podnieść te statystyki.

W Polsce w 2010 r. BSA otrzymało 402 zgłoszenia o przypadkach piractwa komputerowego — zawarto 146 ugód, a piractwo ujawnione przez BSA kosztowało polskich przedsiębiorców blisko milion złotych. Pomimo mniejszej liczby prawie 15% więcej niż w roku 2009 r.

>> Czytaj też: Sony zbanuje przerobione konsole PS3?

Nielegalne oprogramowanie można zgłosić pod numerem: 801 480 000 (koszt połączenia według stawki operatora). Zgłoszenia o przypadkach piractwa komputerowego można dokonać również za pośrednictwem polskiego serwisu internetowego BSA: bsa.org/polska


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Następny artykuł » zamknij

Facebookowa potęga marketingu



Ostatnie artykuły:

fot. DALL-E




fot. DALL-E



fot. DALL-E