Automatyczny tłumacz w Google Docs

28-08-2009, 10:07

Automatyczny tłumacz Google Translate został zintegrowany z procesorem tekstu w Dokumentach Google (Google Docs). Dzięki temu można przynajmniej częściowo zrozumieć znaczenie dokumentów w nieznanym nam języku.

Procesor tekstu w Dokumentach Google umożliwia tłumaczenie dokumentu na 42 języki. Aby dokonać tłumaczenia, wystarczy wybrać opcje Narzędzia/Przetłumacz dokument.

Po wyborze języka otworzy się nowy, już przetłumaczony dokument. Formatowanie i układ elementów będą takie same, jak w oryginalnym dokumencie. Nad wersją przetłumaczoną dostępne będą trzy opcje: Zastąp oryginalny dokument tym tłumaczeniem, Kopiuj do nowego dokumentu oraz Zamknij.

Tłumaczenie w Google Docs
fot. DI, zrzut z ekranu - Tłumaczenie w Google Docs

Tłumaczenie dostępne jest tylko w procesorze tekstu. Nie ma możliwości tłumaczenia w arkuszu kalkulacyjnym i programie do prezentacji.

Nowego narzędzia nie trzeba wykorzystywać tylko do dokumentów tworzonych w Dokumentach Google. Można zaimportować dowolny dokument w jednym z obsługiwanych formatów (html, txt, doc, docx, rtf, odt, sxw) i przetłumaczyć go.

Nie po raz pierwszy Google łączy Google Translate z innym produktem. W maju  udostępniono automatycznego tłumacza w kliencie poczty Gmail jako jeden z eksperymentów Google Labs. 

Tłumaczenia maszynowe nie są doskonałe, często nawet nie są dobre. Jeśli jednak nie znamy języka, to dzięki nim możemy ogólnie zorientować się, o czym mówi dany tekst.


Następny artykuł » zamknij

Netia wchodzi w sprzedaż gier

Przepisy na coś słodkiego z kremem Nutella
  
znajdź w serwisie


RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy