Aranżacja hoteli oraz restauracji nie jest zadaniem prostym - to miejsca użyteczności publicznej, w których goście powinni czuć się komfortowo, ale są również obłożone szeregiem wymagań. Podczas planowania trzeba więc wziąć pod uwagę nie tylko wygodę przebywających tam osób, ale także zasady formalne związane z urządzaniem takich miejsc. Jak połączyć wymogi z wystrojem, który pokochają klienci?
Aranżacja hoteli oraz restauracji nie jest zadaniem prostym - to miejsca użyteczności publicznej, w których goście powinni czuć się komfortowo, ale są również obłożone szeregiem wymagań. Podczas planowania trzeba więc wziąć pod uwagę nie tylko wygodę przebywających tam osób, ale także zasady formalne związane z urządzaniem takich miejsc. Jak połączyć wymogi z wystrojem, który pokochają klienci?
Wnętrza hotelowe jak i restauracyjne podlegają formalnym wytycznym określonym prawnie. Powinny więc spełniać przede wszystkim wszelkie normy bezpieczeństwa, powierzchnie muszą być higieniczne i łatwe w utrzymaniu czystości, a do tego również trwałe i komfortowe dla gości. Nie bez znaczenia są także wymiary poszczególnych pomieszczeń. Odpowiednio zaaranżowana przestrzeń hotelowa i restauracyjna musi więc godzić wszystkie te kwestie z ciekawą aranżacją.
Należy oczywiście podporządkować się wymogom prawnym, które określają pewne ramy zależne od liczby gwiazdek danego obiektu oraz przeznaczenia lokalu gastronomicznego. Są one związane między innymi z metrażem powierzchni, funkcjami pomieszczeń oraz elementami wyposażenia i stanowią punkt wyjścia do prac koncepcyjnych.
Podczas aranżacji ważne jest określenie grupy docelowej lokalu. Od tego zależy wystrój oraz zaplanowanie przestrzeni i podział na poszczególne strefy. Już na etapie planowania warto wziąć te aspekty pod uwagę, a także zadbać o spójność aranżacji z charakterem biznesu. Inaczej bowiem będzie wyglądać przytulna kawiarenka, a inaczej hotel, w którym nocować będą głównie biznesmeni.
Mocy pierwszego wrażenia nie należy lekceważyć, tym bardziej, że nie dotyczy tylko ludzi, ale i miejsc. Warto o tym pamiętać aranżując recepcję, którą potencjalny gość widzi jako pierwszą po wejściu do budynku. Nie istnieje jednak uniwersalny przepis na idealną recepcję - jej wystrój należy dopasować zarówno do liczby gwiazdek, jak i grupy docelowej obiektu. Dobrze też zadbać w tym miejscu o połączenie wyrazistego stylu z funkcjonalnością, aby odwiedzająca hotel osoba już na wejściu czuła się jak u siebie - a nawet lepiej.
W każdym przypadku ważna będzie wygoda i funkcjonalne wykorzystanie przestrzeni. Podczas aranżacji hotelowych wnętrz coraz częściej stawia się na neutralne barwy oraz na ceramiczne płytki, które są wytrzymałe i bardzo szybkie w czyszczeniu. Pojawiają się na ścianach zarówno w pokojach, jak i w recepcji czy w ciągach komunikacyjnych. Najlepiej sprawdzają się kolory neutralne w ciemniejszych tonach - są łatwe w utrzymaniu czystości i wraz z odpowiednim oświetleniem pomagają stworzyć przyjemną atmosferę we wnętrzu. Kompleksowe podejście do wykończenia wnętrza nosi nazwę fit outu.
W restauracji czy kawiarni ważna jest natomiast akustyka. Z tego względu do wykończenia tych wnętrz nie stosuje się surowych materiałów takich jak beton czy kamień. Odbijają one fale dźwiękowe i sprawiają, że echo rozmów rozprzestrzenia się na cały lokal. Jeśli jednak w aranżacji przewidziano betonowe czy kamienne elementy, aby zniwelować efekt pogłosu stosuje się miękkie dekoracje - poduszki czy dywany - lub sufitowe i podłogowe panele. Dobrze sprawdza się również podział przestrzeni na strefy, co pozwala zachować kameralny klimat i ułatwia utrzymanie ciszy.
Dobrze zaaranżowana przestrzeń restauracyjna jest spójna z kartą dań pod względem wystroju oraz organizacji kuchni. Trudno wyobrazić sobie restaurację serwującą kuchnię włoską, której wystrój przywodzi na myśl góralską chatę. Ważne jest również takie zorganizowanie kuchni, by wykorzystać dostępną przestrzeń jak najbardziej efektywnie. Odpowiednie dobranie stanowisk do rodzajów potraw w menu pozwala na funkcjonalne zagospodarowanie przestrzeni oraz na szybszą realizację zamówień.
Choć przestrzenie restauracyjne i hotelowe obwarowane są wymogami prawnymi, przed projektantami i właścicielami wciąż jest wiele możliwości aranżacyjnych. Gdy weźmie się to pod uwagę, stworzenie miejsca funkcjonalnego i estetycznego staje się zadaniem ciekawym i niepozbawionym wyzwań. Dlatego też aranżację przestrzeni hotelowych i restauracyjnych warto skonsultować z doświadczonymi firmami.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|