Amazon również zainteresowany NFC

02-04-2011, 11:02

Amerykański pionier handlu internetowego przygląda się technologii chętnie wspieranej przez informatycznych gigantów.

Ostatnio wspominaliśmy o tym, że Google dołączyło do Near Field Communication Forum, a zainteresowanie technologią wykazuje niemal każdy większy gracz na informatycznym rynku.

>>Czytaj także: Teraz możesz przetestować aplikację zanim kupisz ją w Android Markecie

Sonda
Kupowanie w sieci jest wygodniejsze niż w supermarkecie?
  • Tak
  • Nie
wyniki  komentarze

Przypomnijmy, że NFC (ang. Near Field Communication) to standard komunikacji radiowej bliskiego zasięgu, który najczęściej przywoływany jest w kontekście zakupów z użyciem smartfona. Czytniki NFC wbudowane w smarfony mogą jednak pobierać bezprzewodowo niemal dowolnego rodzaju informacje.

Zainteresowanie NFC ostatnio wyraził także Amazon, który chce, by produkty dostępne w sklepach oznaczane były specjalnymi metkami, które miałyby zastąpić kody kreskowe. Gigant handlu internetowego już teraz posiada aplikację, która pozwala użytkownikom na skanowanie kodów kreskowych książek w sklepach, by kupić je taniej w Amazonie.

Pomysł wydaje się świetny, jednak jak zauważa brytyjski The Register, koncepcja ma kilka wad. Przede wszystkim, ktoś musiałby wcześniej oznaczyć wszystkie produkty tagami NFC. Na razie wydaje się, że jest ku temu daleka droga.

Nowoczesne oznaczenia pozwoliłoby użytkownikom wygodniej korzystać z porównywarek cenowych dla smartfonów, gdyż skanowanie kodów kreskowych nie jest zwykle najwygodniejsze.

>>Czytaj także: Google wstrzymuje dostęp do kodu źródłowego Androida 3.0


Źródło: The Register
Przepisy na coś słodkiego z kremem Nutella
  
znajdź w serwisie


RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy