Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

W sporej części to czytnikowi e-książek amerykański sklep zawdzięcza nieprzerwanie rosnące wpływy ze sprzedaży. Rynek elektronicznych książek rośnie jak na drożdżach, nie widać jednak, by negatywnie odbijało się to na czytelnictwie tradycyjnym, czyli papierowym.

Największy sklep internetowy świata - Amazon - kontynuuje dobrą passę. Firma w ogóle nie odczuła recesji oraz związanego z nią wzrostu bezrobocia i ograniczenia wydatków przez konsumentów. Kolejny kwartał przyniósł świetne wyniki sprzedażowe, choć odbyło się to sporym kosztem. Jeff Bezos, założyciel i dyrektor generalny firmy, jest jednak bardzo zadowolony.

>> Czytaj więcej: Amazon: Sprzedaż w górę o 46 procent

W okresie kwiecień-czerwiec br. Amazon sprzedała towary o wartości 6,57 mld USD, o 41 procent więcej niż rok wcześniej. Na wahaniach kursów walut firma straciła 48 mln USD. O przeszło 1,4 mld USD wzrosły koszty sprzedaży, a także pozostałe koszty operacyjne. W ciągu roku zwiększyły się one z 4,49 do 6,30 mld USD.

Przychody z rynku amerykańskiego wzrosły z 2,45 do 3,59 mld USD (55 proc.), natomiast z zagranicznych z 2,20 do 2,98 mld USD (45 proc.). Zysk operacyjny w skali globalnej wzrósł ze 159 do 270 mln USD, a zysk netto ze 142 do 207 mln USD.

W trzecim kwartale firma powinna osiągnąć przychody mieszczące się w przedziale 6,90-7,63 mld USD. Zysk operacyjny z kolei powinien wynieść 210-310 mln USD.

Sonda
Robiłeś w tym roku zakupy w Amazon?
  • tak
  • nie
wyniki  komentarze

Amazon tak dobre wyniki zawdzięcza swojemu czytnikowi e-książek - Kindle. W pierwszej połowie 2010 roku ich sprzedaż była trzykrotnie wyższa niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. W kolejnych kwartałach możemy spodziewać się podobnej dynamiki, co związane jest z niedawną obniżką cen urządzeń.

Razem z rosnącą sprzedażą Kindle coraz więcej kupowanych jest także elektronicznych książek. W drugim kwartale na każde 100 drukowanych książek sprzedawano 143 elektroniczne. W czerwcu stosunek ten wyniósł już 180 do 100 na korzyść e-książek. Co jednak ważne, nie odbywa się to kosztem książek tradycyjnych, których sprzedaż także rośnie.

>> Czytaj więcej: Amazon sprzedaje więcej e-booków niż drukowanych książek

Sklep z elektronicznymi książkami oferuje obecnie około 630 tysięcy płatnych pozycji (106 ze 110 książek z listy bestsellerów New York Timesa), a także około 1,8 mln bezpłatnych książek sprzed 1923 roku, co do których wygasły już prawa autorskie.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *