Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Altly chce być alternatywą dla Facebooka

30-05-2011, 09:59

Olbrzymi sukces serwisu Marka Zuckerberga zachęca kolejnych śmiałków do tworzenia "alternatyw dla Facebooka".

Mark Zuckerberg mówił niedawno, że nie ma czegoś takiego, jak "monopol Facebooka", a internet jest bardzo innowacyjnym rynkiem, który pozostawia duże pole do popisu dla konkurentów.

>>Czytaj także: Microsoft zatrudnił nastolatka, który włamał się do Xbox Live

Sonda
Altly jest realnym zagrożeniem dla Facebooka?
  • Tak
  • Nie
wyniki  komentarze

O tym, jak trudne jest stworzenie konkurencji dla Facebooka, kilkukrotnie przekonało się już Google, natomiast wiary w swoje umiejętności nie traci Dmitry Shapiro, który wcześniej pracował między innymi nad MySpace Music.

Choć na razie zaprezentowana przez niego witryna Altly wyświetla jedynie prosty formularz, Shapiro zdołał skupić na sobie duże zainteresowanie ze względu na otwarte wypowiedzenie wojny Facebookowi. Jak mówi: Obecnie nie ma prawdziwej alternatywy dla Facebooka. Dla każdej Coca-Coli jest Pepsi, dla każdego Forda jest Chevrolet, dla każdego PC jest Mac, a dla Facebooka jest... pustka. Facebook zgromadził tak olbrzymią władzę, że praktycznie nikt nie wierzy, że możliwe jest zbudowanie alternatywy.

Czym Altly chce konkurować z Facebookiem? Shapiro wyjaśnia, że będzie przede wszystkim znacznie lepiej dbał o prywatność użytkowników. Nie chce również wykorzystywać zbyt wielu informacji umieszczanych w serwisie, by odpowiednio dopasowywać reklamy.

Na razie "alternatywa dla Facebooka" nie zebrała zbyt wielu pozytywnych opinii i trudno się temu dziwić. Zbudowanie podobnego ekosystemu i obecność na dziesiątkach milionów witryn (m.in. w postaci przycisków "lubię to") to sukces, który trudno będzie powtórzyć.

>>Czytaj także: Kolejne włamanie do Sony: "chcieliśmy was bardziej pogrążyć"


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: All Things D