Już 95% Europejczyków ma dostęp do stałego łącza szerokopasmowego, ale problemem są małe umiejętności IT obywateli oraz brak e-handlu ponad granicami państw członkowskich - uważa Komisja Europejska, która zaktualizowała tablicę wyników Agendy Cyfrowej UE. Przedstawione dane pokazują, że Polska wciąż musi doganiać Europę w dziedzinie informatyzacji.
reklama
W roku 2011 Komisja Europejska po raz pierwszy opublikowała tablicę wyników Agendy Cyfrowej, która miała pozwolić na śledzenie postępów w dziedzinie informatyzacji w UE. Plany przedstawione w Agendzie są ambitne. Do 2020 roku zakładane jest udostępnienie wszystkim Europejczykom dostępu do internetu o prędkości co najmniej 30 Mbps.
Na wspomnianej tablicy wyników można już zobaczyć dane za rok 2011. Generalnie Komisja Europejska wydaje się zadowolona z faktu, że 95% Europejczyków ma jakiś dostęp do stałego szerokopasmowego łącza internetowego. Popularność łączy mobilnych wzrosła o 62% do 217 mln subskrypcji. Szacuje się, że 15 mln Europejczyków w roku 2011 po raz pierwszy podłączyło się do internetu; kraje takie, jak Grecja, Portugalia oraz Irlandia, mogą poszczycić się sukcesami w dziedzinie informatyzacji.
Oczywiście Komisja dostrzega też słabe punkty w realizacji Agendy Cyfrowej.
Komisja Europejska szacuje, że ze 101 celów Agendy Cyfrowej zrealizowano 34, 52 są w drodze, natomiast 15 ma opóźnienia lub prawdopodobnie będzie je miało.
Wyniki Polski nie są całkiem zadowalające. W roku 2011 ok. 58% populacji korzystało z internetu regularnie. To 10% mniej od unijnej średniej. 33% Polaków mogło nigdy nie korzystać z internetu. Popularność e-handlu w Polsce jest stosunkowo niska - 30% populacji kupuje online. Nieco mniej - 28% - korzystało z publicznych e-usług, natomiast dość popularne jest korzystanie z państwowych e-usług przez firmy. Słabym punktem naszego kraju pozostają też niskie inwestycje w badania.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|