Tablicę przedstawiającą osiągnięcia UE w zakresie realizacji celów Agendy cyfrowej opublikowała Komisja Europejska. Ogólne postępy Unii są zadowalające, np. w obszarze regularnego korzystania z internetu przez obywateli. Są jednak i słabe punkty, jak kwestia najszybszych sieci.
reklama
W maju 2010 r. Komisja Europejska przedstawiła Agendę cyfrową dla Europy. Określono w niej cele i działania, do jakich ma dążyć Unia Europejska i państwa członkowskie w dziedzinie rozwoju rynku cyfrowego i społeczeństwa informacyjnego.
Teraz, rok po opublikowaniu agendy, Komisja Europejska opublikowała tablicę wyników przedstawiającą dotychczasowe osiągnięcia. Na stronie, do której prowadzi link, znajdziemy wszystkie zbiory danych i statystyki tablicy wyników.
Ogólne postępy osiągnięte w pierwszym roku obowiązywania agendy cyfrowej są zadowalające. W agendzie cyfrowej Unia zobowiązała się do przeprowadzenia 101 konkretnych działań, które mają przyczynić się do wzrostu inwestycji i korzystania z technologii cyfrowych. Ogółem zakończono już 11 działań przewidzianych w europejskiej agendzie cyfrowej. Sześć działań, których termin ukończenia przypadał na 2010 r., jest opóźnionych, natomiast pozostałe przebiegają w dużej mierze zgodnie z harmonogramem.
Komisja za zadowalające uznaje postępy w następujących dziedzinach:
Nierównomierne postępy odnotowano w dziedzinie dostępności łączy szerokopasmowych oraz popytu na nie. To prawda, że dostęp do podstawowej infrastruktury szerokopasmowej zwiększył się nawet na obszarach oddalonych. Mimo to bardzo szybkie łącza szerokopasmowe są obecnie dostępne i wykorzystywane jedynie na kilku (przeważnie miejskich) obszarach.
Za niedostateczne Komisja uznała postępy w następujących dziedzinach:
Więcej informacji w opublikowanej przez Komisję tablicy wyników.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|