Dynamicznie rosnąca liczba smartfonów oraz notebooków sprawia, że konieczne są zakrojone na szeroką skalę inwestycje w infrastrukturę telekomunikacyjną.
reklama
Inwestycji w takiej wysokości oczekuje GSMA - stowarzyszenie, skupiające około tysiąca firm z branży telekomunikacyjnej - tak operatorów, jak i producentów sprzętu. Tak duże wydatki to efekt bardzo szybkiego rozwoju internetu szerokopasmowego, zarówno kablowego, jak i bezprzewodowego. Kina internetowe, stacje telewizyjne i radiowe online czy też mnogość aplikacji dostępnych w serwisach społecznościowych zmuszają operatorów do ogromnego wysiłku finansowego.
Oczekuje się, że największe inwestycje poczynione zostaną w regionie Azji i Pacyfiku - 34 miliardy dolarów. Duży w tym udział będą miały zapewne wydatki na rozwój infrastruktury w Chinach i Australii, gdzie realizowany jest plan budowy ogólnonarodowej sieci światłowodów. W Ameryce Północnej na cele inwestycyjne przeznaczonych zostanie 19, w Europie kolejnych 14 miliardów dolarów. Aż 52 procent wydatków ma zostać poniesionych w ramach rozwoju sieci bezprzewodowych.
Najczęściej wykorzystywanymi technologiami bezprzewodowymi są HSPA oraz HSPA+. Na rynku istnieją dopiero od 2007 roku, a już korzysta z nich około 200 milionów osób. Na koniec 2009 roku średnio co miesiąc podłączanych było 9 milionów nowych osób. W roku bieżącym ma to być już 13 milionów użytkowników miesięcznie. Kolejne 142 miliony osób korzystają z innych technologii.
W 123 krajach działają obecnie 294 sieci w technologiach HSPA i HSPA+. 183 z nich zapewniają transfer na poziomie 3,6 Mbps, kolejne 37 (HSPA+) pozwala na transfer na poziomie 21 Mbps.
Stawce przewodzi Europa ze 120 milionami klientów. Jest jednak prawdopodobne, że już niedługo straci palmę pierwszeństwa na rzecz Azji, gdzie jest obecnie 116 milionów użytkowników. Stany Zjednoczone i Kanada pochwalić się mogą 58 milionami klientów.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*