Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

3 kroki do biznesu w sieci – domena, poczta, hosting (WWW)

07-09-2016, 12:58

Biznes w sieci można założyć nawet z niewielkimi nakładami finansowymi. Pracuje sam na siebie i pozwala efektywniej zarządzać czasem. Ponadto wciąż jest przyszłościowym rozwiązaniem. Aby cieszyć się własnym biznesem w sieci, wystarczy spełnić 3 proste kroki. Po pierwsze trzeba zarejestrować domenę. Potem założyć w niej pocztę, a następnie wybrać dobry hosting WWW. Zobacz, jak krok po kroku stać się e-biznesmenem.

biznes w sieci

Fot. pixabay.com

Zanim zaczniemy...

Najpierw musimy mieć pomysł na nasz biznes w sieci. Poświęćmy trochę czasu na zastanowienie się nad branżą, asortymentem i potencjalnymi klientami naszego sklepu. Zdecydujmy, czy nasza firma internetowa będzie oferowała szeroki czy specjalistyczny asortyment. Przede wszystkim nasz asortyment musi odpowiadać potrzebom przyszłych klientów. Nasza przyszła oferta będzie miała także wpływ na kapitał i dostawców firmy. Tych ostatnich znajdziemy na w Google oraz na specjalistycznych stronach, forach i blogach.

Krok 1: Wybór domeny

Pierwszego kroku nie wolno lekceważyć. Zarejestrowana domena będzie dla naszego e-biznesu tym, czym dla nas jest nasze imię i nazwisko. Pod hasłem „domena” rozumiemy adres internetowy przypisany do naszej strony. Dobra domena posiada jasno określone cechy.

  • Jest krótka i łatwa do zapamiętania. Adres internetowy łatwy do wpisania w polu wyszukiwania składa się z maksymalnie 3 słów. Nazwa domeny powinna być także łatwa do wymówienia.
  • Musi być związana z reprezentowaną przez nas branżą. Dobra nazwa domeny powinna od razu podpowiedzieć potencjalnym klientom, jaki asortyment lub jakie usługi znajdą na naszej stronie.
  • Ma rozszerzenie zgodne z jej przeznaczeniem i zasięgiem. Jeżeli chcemy podkreślić regionalność naszego e-biznesu, wybierzmy rozszerzenie .warszawa.pl, .wroclaw.pl itp. Nasz biznes w sieci będzie miał ogólnopolski zasięg? Zdecydujmy się na popularne rozszerzenie .pl. Jeżeli planujemy być aktywni
    w Europie i na innych rynkach, najlepiej będzie wybrać rozszerzenie .eu lub .com. Dostępne są również domeny funkcjonalne, np. net.pl, edu.pl czy org.pl.

Przy wyborze domeny należy unikać używania myślników. W końcu zazwyczaj zapamiętujemy i wpisujemy adresy internetowe bez myślników. Co zyskamy jeśli usuniemy z naszego adresu internetowego myślniki? Po pierwsze ustrzeżemy się przed częstym pojawianiem się błędów 404. Po drugie unikniemy sytuacji,
w której potencjalny klient trafi na konkurencyjną stronę
o łatwiejszym adresie.

Przy ustalaniu nazwy domeny należy się wystrzegać (nawet celowych) błędów ortograficznych
i składniowych.
Domena musi być profesjonalna i... musi brzmieć jednoznacznie. Dlatego będzie bezpieczniej, jeżeli zrezygnujemy z pomysłu użycia w niej liczb.

Krok 2: Poczta we własnej domenie

Gdy prowadzimy biznes w sieci, ważna jest profesjonalna prezentacja w korespondencji. Profesjonalna korespondencja w biznesie może odbywać się tylko przy pomocy poczty w firmowej domenie. Takie rozwiązanie to po pierwsze promocja. Dzięki niemu klienci mają częstszy kontakt z nazwą firmy. Utrwalają sobie w pamięci nazwę domeny. Poczta w firmowej domenie jest elementem spójnego wizerunku firmy. Ułatwia komunikację i sprawia, że klienci mają do niej większe zaufanie.

Jakie możliwości oferuje poczta we własnej domenie?

  • Powierzchnia dyskowa może wynieść nawet od 15 do 80 GB.
  • W domenie firmowej można założyć nielimitowaną liczbę skrzynek pocztowych. Są też rozwiązania dla osób, które prowadzą jednoosobową działalność gospodarczą lub nie potrzebują aż tak wielu kont pocztowych. W niższej cenie można otrzymać tylko 1 lub np. 10 skrzynek pocztowych.
  • Poczta w firmowej domenie obsługuje aliasy pocztowe. Aliasy to alternatywne adresy danego konta email. Dzięki nim możliwe jest, aby wiadomość wysłana na dany adres firmowy, dotarła także na inne firmowe skrzynki. Specjalny alias catch-all umożliwia przekazywanie na wybraną skrzynkę wszystkich wiadomości wysłanych pod błędny adres email w domenie firmowej.
  • Zawartość poczty w domenie firmowej jest poddawana regularnemu backupowi i zabezpieczona kopią zapasową.
  • Użytkownicy poczty w domenie firmowej mają dostęp do mobilnej wersji skrzynki pocztowej i monitora zajętości. Monitor zajętości pozwala sprawdzić poziom wykorzystania dostępnej przestrzeni dyskowej.

Krok 3: Wydajny hosting WWW

Serwer można nabyć w atrakcyjnej promocji. Opłaty za pierwszy rok hostingu są naprawdę niewielkie. Warto jednak sprawdzić ile będziemy musieli zapłacić za serwer w następnych latach. W końcu gdy otwieramy biznes w sieci zakładamy, że będzie działał przez wiele lat. Przed wyborem danego usługodawcy należy sprawdzić gwarantowany uptime. Pod tym hasłem rozumiemy gwarancję nieprzerwanego działania i dostępu do hostingu. Minimum to 99,95% SLA (Service Level Agreement). Musimy też wiedzieć co się stanie, jeśli przekroczymy ewentualny limit transferu. Co jeszcze trzeba zrobić, aby wybrać dobry hosting?

  • Upewnijmy się, że dany hosting nie jest trapiony przez częste awarie.
  • Sprawdźmy, gdzie usługodawca przechowuje swoje dane. Niektórzy hosterzy mają własne centra danych, ale wiele firm korzysta też z usług zewnętrznych centrów danych. Aby uniknąć długich czasów odpowiedzi serwera, centrum danych powinno być zlokalizowane w Polsce.
  • Dowiedzmy się jak często usługodawca robi backup. Dodatkowo warto robić samodzielne kopie zapasowe (np. w chmurze).
  • Zweryfikujmy jakość obsługi klienta. Krótki czas oczekiwania na połączenie, wiele kanałów komunikacji, darmowe wsparcie techniczne 24/7 – to także charakteryzuje dobry hosting.

Zostań e-biznesmenem!

Biznes w sieci można łatwo założyć. Warunkiem sukcesu tego przedsięwzięcia jest przede wszystkim dobry pomysł i podjęcie przemyślanych decyzji. Dla rezultatów naszej firmy internetowej kluczowe są także takie elementy jak domena, poczta i hosting WWW. Mogą one działać jak najlepsza promocja, zwiększać zaufanie klientów i ułatwiać zarządzanie firmą.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              





Ostatnie artykuły:

fot. Freepik



fot. Freepik







fot. Freepik



fot. Freepik