Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Zwiększ widoczność swojej firmy w sieci

13-09-2016, 11:43

Prowadzisz własny biznes, a może dopiero planujesz jego założenie? Myślisz o stronie, która stanie się Twoją wizytówką? Chcesz mieć własny sklep, serwis informacyjny albo ciągnie Cię do blogowania? Jeśli jeszcze nie ma Cię w sieci, powinieneś zmienić to jak najszybciej.

Wiedziałeś, że prawie połowa populacji (dokładnie 3,419 biliony czyli 46%) korzysta z Internetu. W ciągu roku liczba ta wzrosła aż o 10% i nic nie wskazuje na to, że statystyka miałaby słabnąć. Biorąc pod uwagę wyłącznie nasz kraj, w Polsce aż 67% osób to użytkownicy sieci. Spędzamy średnio 4,4h na komputerach i 1,3h na urządzeniach mobilnych. 51% stron internetowych w kraju odwiedzono z perspektywy telefonu lub tabletu. Polska znajduje się więc na szóstym miejscu pod względem udziału w internetowym ruchu mobilnym. Biorąc pod uwagę tak wysokie statystyki ilościowe (liczba użytkowników i spędzanych w sieci godzin), a także jakościowe (Internet jest medium, które absorbuje większość, o ile nie całą uwagę człowieka w trakcie jego użytkowania), nie trzeba chyba dodatkowych argumentów, by przekonać Cię do zaakcentowania obecności Twojej firmy w sieci.

Internet Media ma w swojej ofercie kompleksowe rozwiązania dla firm, pozwalające na prezentację ich działalności oraz zwiększenie widoczności w Internecie. Z punktu widzenia klienta, który chce pozyskać nowych klientów, tego typu zabiegi są obowiązkowe.

Indywidualny projekt strony przystosowany do współczesnych technologii internetowych jest pierwszym elementem, o jaki powinieneś zadbać. Serwis musi być estetyczny, przejrzysty oraz intuicyjny – użytkownik powinien bez problemu się po nim poruszać i znajdować potrzebne mu informacje. Należy też zwrócić uwagę na responsywność – dobrze zaprojektowana strona będzie wyświetlana w prawidłowy sposób zarówno na komputerze, jak i urządzeniach mobilnych. Warto też pomyśleć o takich aspektach, jak rozróżnienie treści ze względu na grupy docelowe: wiekowe, zawodowe lub chociażby zróżnicowane pod kątem języka (jeśli chcesz dotrzeć ze swoją działalnością do użytkowników z całego świata). Internet Media tworzy proste wizytówki z podstawowymi informacjami o Twojej firmie, rozbudowane serwisy w systemie CMS pozwalającym na zarządzanie treścią oraz sklepy internetowe.

Dobrze przygotowane WWW to podstawa, jednak warto pójść o krok dalej i dotrzeć z nim do nowych klientów. Najskuteczniejszym sposobem jest pozycjonowanie, czyli ogół działań mający na celu zwiększenie widoczności strony internetowej w wynikach wyszukiwania. Mają no to wpływ czynniki związane z treścią na stronie i jej działaniem oraz popularność strony internetowej w sieci. Zależności te mogą wydać Ci się skomplikowane i takie też są w rzeczywistości. Na pewno należy pochylić się nad następującymi elementami: ilością i jakością treści na stronie, częstotliwością ich dodawania, unikalnością, występowaniem słów kluczowych w tekście na WWW, nagłówkach, adresie URL, optymalizacją kodu HTML oraz szybkością ładowania się strony. Jeśli zaś chodzi o popularność Twojego serwisu, duży wpływ ma liczba stron, na których zamieszczono do niego linki oraz ich jakość (m.in. liczba użytkowników odwiedzających te strony). Pamiętaj też o obecności w serwisach społecznościowych, takich jak: Facebook, Twitter, Google+ czy Instagram. Ich liczba rośnie z każdym rokiem, dlatego warto być na bieżąco.

Obiło Ci się o uszy wyrażenie „marketing szeptany”? To usługa, która ma na celu poprawę wizerunku firmy oraz dotarcie do nowych odbiorców – i tym samym potencjalnych klientów. Polega na pisaniu pozytywnych opinii w serwisach tematycznych, na forach internetowych, blogach oraz wizytówkach firm. Reklama AdWords zaś pomoże Ci dotrzeć do klientów w wybranych krajach, regionach czy miastach. Pozwalali też na rozróżnienie promocji ze względu na typ witryny lub odbiorców.

Zdarza się, że przedsiębiorcy próbują samodzielnie wdrażać nową stronę internetową lub zająć się działaniami mającymi na celu jej promocję. Szybko jednak dostrzegają, że zabiegi te nie przynoszą pożądanego efektu. Nie są one bowiem tak proste, jak może się początkowo wydawać. Dlatego lepiej powierzyć je specjalistom, którzy dysponują odpowiednią wiedzą i doświadczeniem.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              





Ostatnie artykuły:

fot. Freepik