Udany biznes – analiza marketingowa kluczem do sukcesu

02-07-2018, 07:44

Każdego dnia jakieś przedsiębiorstwo w Polsce ogłasza upadłość. Często przyczyną jest niewłaściwa strategia, a nawet całkowity jej brak. Biznes ma bowiem niewielkie szanse na powodzenie, jeżeli nie wspiera go analiza marketingowa.

mat partnera

Profesjonalna analiza

Przedsiębiorca pragnący odnieść sukces, bez wątpienia powinien korzystać z rozmaitych analiz i raportów. Najważniejsza jest natomiast analiza marketingowa. Ażeby zapewniła ona oczekiwane rezultaty, zespół fachowców sporządzających raporty musi przestrzegać kilku żelaznych reguł:

Analizę należy opierać na rzetelnych, sprawdzonych danych – przygotowywanie raportów i wskazówek na podstawie danych statystycznych zdaje się oczywistością. Mimo to wciąż wielu przedsiębiorców bardziej polega na własnych przeczuciach i nadziejach. Między innymi dlatego raporty powinny konstruować podmioty zewnętrzne, którym o wiele łatwiej zachować obiektywizm. Nie kierują się myśleniem życzeniowym, lecz dokonują racjonalnej oceny sytuacji.

1. Powinno się uwzględniać ewolucję branży, zarówno jej ewentualny rozwój, jak i regres – czasami okazuje się, że strategie skuteczne jeszcze 3-4 lata temu, obecnie są już całkowicie bezużyteczne. Dlatego analiza marketingowa nie może być tylko jednorazową czynnością, wykonywaną na początku działalności przedsiębiorstwa. Koniecznością jest regularność tworzenia raportów uwzględniających wszelkie zmiany, które są podstawą do wprowadzania modyfikacji i sprostania nowym potrzebom.

2. Tak samo istotne, jak czynniki zewnętrzne (konkurencja, wielkość rynku itd.), są również czynniki wewnętrzne (zasoby firmy, struktura przedsiębiorstwa itp.) – każda firma jest inna, przez co naśladowanie odnoszącego sukcesy przedsiębiorstwa to bardzo zła strategia. Nie można też polegać jedynie na dobrej koniunkturze branżowej czy potencjale rynku. Profesjonalne raporty uwzględniają również cechy samego przedsiębiorstwa.

Czy analiza marketingowa gwarantuje sukces?

Przedsiębiorcy ulegają nieraz złudzeniu, iż zlecenie analizy, a następnie podporządkowanie się zaleceniom wynikającym z raportów to remedium na wszelkie bolączki firmy. Jeżeli analiza nie będzie profesjonalna, efekt jej przeprowadzenia może być wręcz odwrotny od zamierzonego. Ponadto, czynniki nieprzewidywalne, jak np. kryzys ekonomiczny, mogą przykro zweryfikować nawet najlepszą strategię. Nie ma jednak wątpliwości, że dobrze przeprowadzona analiza marketingowa znacząco zwiększa szanse na odniesienie sukcesu w biznesie.

Analiza powierzona specjalistom

Szczególnie ceniona przez fachowców firma, w której ofercie znajduje się analiza marketingowa to Brandglow. Zatrudnieni specjaliści opierają swoje działania na analizie SWOT (Strengts [zalety], Weaknesses [słabości], Opportunieties [szanse], Threats [Zagrożenia]). Na podstawie rzetelnych danych określane są mocne i słabe strony firmy. Ponadto, fachowcy wykonujący analizę poszukują obszarów, w których firma może niewielkim kosztem zyskać najwięcej. Nie można również zapomnieć o potencjalnych zagrożeniach dla obecnych i przyszłych poczynań przedsiębiorstwa.


Źródło: Komunikat firmy. Wydawca nie odpowiada za treści nieredakcyjne. Kontakt dla firm zainteresowanych publikacjami w DI: kf@di24.pl
Tematy pokrewne:  

tag komunikat firmy
To warto przeczytać



fot. Sarota PR





fot. DotPR


RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
« Listopad 2018»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930 
Serwisy specjalne:
Jak czytać DI?
Newsletter

Podaj teraz tylko e-mail!



RSS
Copyright © 1998-2018 by Dziennik Internautów Sp. z o.o. (GRUPA INFOR PL) Wszelkie prawa zastrzeżone.