Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Do końca 2016 roku wartość polskiego rynku opakowań ma sięgnąć nawet 9 miliardów euro, a ponad 33% rynku stanowią firmy zajmujące się produkcją opakowań kartonowych (informacje z danych opublikowanych przez Polską Izbę Opakowań). Relatywnie wysoki zwrot z inwestycji w tę gałąź gospodarki oraz spora konkurencja na rynku (w 2015 było to nawet 8 tysięcy firm) sprawiają, że firmy działające w branży stawiają na coraz to nowocześniejsze rozwiązania.

Co nowego na rynku opakowań?

Czy w dziedzinie pudełek kartonowych jest szansa na jakiekolwiek innowacje? Osoby spoza branży mogą sądzić, że raczej trudno tu oczekiwać jakichkolwiek zmian. Tymczasem, producenci opakowań również inwestują w rozwój technologii produkcji. W jaki sposób można unowocześnić tego rodzaju produkty?

Coraz bardziej istotną kwestią jest bezpieczeństwo użytkowania opakowania, szczególnie z punktu widzenia trwałości przechowywanych wewnątrz produktów. Popularność zdobywają produkty, które umożliwiają odpowiednią ochronę zawartości. W szczególności dotyczy to pudełek projektowanych dla branży farmaceutycznej lub spożywczej, gdzie długi okres przydatności produktu jest kwestią kluczową.

Ogromny wpływ na trendy w branży opakowań ma handel internetowy. Warto pamiętać o tym, że opakowanie w którym dostarczony zostaje produkt w dużym stopniu kształtuje opinie klientów o danym sklepie. Tu nie ma miejsca na sztampowe pudełka z kartonu z amatorsko wykonanym logo firmy! Przyciągający oko design czy wysoka jakość nadruków to w dzisiejszych czasach absolutny mus!

A skoro już poruszona została kwestia nadruków na pudełkach, to warto zwrócić uwagę na rosnącą popularność druku fleksograficznego (elastyczne formy druku, wykonane najczęściej z polimeru). Ta technologia zapewnia coraz wyższą jakość wydruków - przy obecnych parametrach (liniatura rastrowania 150 dpi, a w niektórych przypadkach nawet 175), wygląd wydruku przy użyciu technologii fleksograficznej jest porównywalny z tym, co jeszcze kilka lat temu zarezerwowane było dla wydruków offsetowych.

Moda na ekologię

Podobnie jak większość dziedzin życia, tak i branża opakowaniowa dotknięta została wszechobecną modą na ekologię. W roku 2017 spodziewać się można coraz większego udziału w rynku opakowań wykonanych z materiałów biodegradowalnych - jest to podyktowane nie tylko odgórnymi regulacjami dotyczącymi tworzenia produktów przyjaznych dla środowiska, ale także oczekiwaniami konsumentów.

Udział w rynku produktów z dopiskami typu "bio" czy "eko" będzie stale rósł i to nie tylko w 2017, ale i w kolejnych latach. Rośnie świadomość klientów dotycząca szkodliwości niektórych materiałów - coraz więcej osób chce aktywnie wspierać działania związane z ochroną środowiska, choćby wybierając produkty wykonane z materiałów przyjaznych środowisku, a przede wszystkim takich, które w prosty sposób mogą być poddane procesowi recyklingu.

Artykuł powstał przy współpracy firmy Minipak  ze Stargardu Szczecińskiego.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              





Ostatnie artykuły:





fot. Binance







fot. DALL-E