Profile w social media - prowadzić samemu, czy zdać się na specjalistów?

15-05-2020, 07:11

Współczesność wymusza na nas nieustanną obecność biznesową w przestrzeni realnej oraz w świecie wirtualnym. Wielu przedsiębiorców, zwłaszcza na początku swojej działalności, staje przed trudnym dylematem: czy prowadzić samemu profil na portalach społecznościowych, czy powinna się nim zająć odpowiednia agencja social media? Każde z rozwiązań ma swoje niezaprzeczalne plusy oraz niesie nieco minusów. Zanim zdecydujemy się na którekolwiek z nich, warto dokładnie rozważyć wszystkie aspekty i znaleźć wariant, który najlepiej wpisze się w nasz biznes.

kawa

Samodzielnie prowadzone social media – czy szkolenie social media?

Liczni właściciele firm na początku prowadzą swoje biznesowe kanały społecznościowe samodzielnie. Jest to zupełnie naturalne i najprostsze rozwiązanie.

Co zyskujemy, dzięki tworzeniu contentu oraz scenariuszy publikacji na własną rękę? Przede wszystkim oszczędzamy pieniądze. Wiadomo, nie każdy na samym początku może pozwolić sobie na opłacanie pracownika lub zlecanie prowadzenia profili zewnętrznym firmom.

Oprócz tego, gdy prowadzimy fanpage samodzielnie, wiemy dokładnie, jaka jest filozofia naszej firmy, jej cele i misje. Nie ma więc zagrożenia, że zewnętrzna agencja lub pracownik źle zrozumie nasze intencje i poprowadzi komunikację w niezbyt satysfakcjonującym nas kierunku.

W końcu samodzielność, to również dodatkowa wiedza. Jeśli chcemy sami prowadzić profil na Facebooku, Instagramie czy LinkedInie, warto poszerzać horyzonty – czytać, udzielać się w grupach tematycznych, a także uczestniczyć w szkoleniach stacjonarnych lub online.

Jest też druga strona medalu. W tym przypadku jest nią konieczność poświęcenia dość sporej ilości czasu i energii, które najpierw trzeba wykorzystać na zdobycie informacji, a następnie wdrożenie ich w życie. Warto dokładnie przekalkulować, czy jest to dla nas opłacalne i czy paradoksalnie skupienie się na mediach społecznościowych, zamiast rozwoju firmy, nie przyniesie nam strat.

 

Zatrudnianie zewnętrznych specjalistów

Jeżeli zdecydujemy się na zatrudnienie agencji lub freelancera, możemy zyskać swobodę i spokój działania. W końcu oddajemy działania w ręce specjalistów, którzy mediami społecznościowymi zajmują się na co dzień i mają spore doświadczenie w tym sposobie komunikacji.

Nawiązanie współpracy z agencją, sprawia, że naszym profilem zajmuje się grono osób o dużym know how i kompetencjach. Wiedzą, co się najlepiej sprawdza, a jakich elementów lepiej unikać, żeby zbudować stabilny fanpage, z szerokim gronem aktywnych fanów.

Dodatkowo, specjaliści dysponują także szeregiem narzędzi do monitorowania ruchu oraz zachowań odwiedzających. Ich analiza przynosi wiele korzyści dla dalszego rozwoju nie tylko profilu firmy w sieci społecznościowej, ale też w rzeczywistych działaniach biznesowych.

Warto dodać, że paradoksalnie zatrudnienie agencji, może nieść ze sobą niższe koszty niż samodzielne prowadzenie profilu i kampanii marketingowych. Osoby działające w tym świecie na co dzień, optymalizują bowiem działania, nie testując rozwiązań, które są nieskuteczne dla naszego biznesu.

Przejdźmy teraz do negatywnych aspektów zatrudniania firmy zewnętrznej do obsługi naszych mediów społecznościowych. Największym problemem zazwyczaj jest samo znalezienie profesjonalnych i rzetelnych ludzi. Na rynku sporo jest osób podających się za specjalistów od social media, którzy nie mając odpowiedniej wiedzy ani umiejętności i mogą przynieść firmie sporo kłopotów wizerunkowych np. dla firm z branży masaż warszawa.

Nawet jeśli znajdziemy specjalistów, istnieje także ryzyko, że nie nawiążemy z nimi nici porozumienia. Ludzie bywają różni, a w przypadku social mediów, które opierają się na komunikacji, nie możemy sobie pozwolić, aby dochodziło do zgrzytów między nami a osobą prowadzącą je, gdyż przełoży się to na niższą jakość treści lub po prostu wzajemne niezrozumienie intencji.

Oprócz tego, oczywiście agencji lub zatrudnionej osobie wypłacamy comiesięczną pensję, którą trzeba uwzględnić w bieżących rachunkach firmy.

 

Social media – okno na nowych klientów

Zarówno samodzielne prowadzenie jak i zatrudnienie zewnętrznej firmy mają swoje wady i zalety. Zanim zatem podejmiemy wiążącą decyzję i przejdziemy do działania, dokładnie zastanówmy się, kto i jak powinien prowadzić naszą komunikację z klientami online. Będzie to przecież nasza podstawowa wizytówka w sieci społecznościowej.


Źródło: Komunikat firmy. Wydawca nie odpowiada za treści nieredakcyjne. Kontakt dla firm zainteresowanych publikacjami w DI: kf@di24.pl

***


Komunikaty Firm to gwarantowane publikacje informacji prasowych i artykułów Twojej firmy lub Klientów Twojej agencji w Dzienniku Internautów, zawierające aktywny link, grafikę oraz możliwość wstawienia treści multimedialnych (YouTube, Vimeo).

Artykuły pozostają w serwisie co najmniej przez 12 miesięcy. Redakcja nie ingeruje w treść komunikatów firm.

Artykuły oferowane są pojedyńczo, w pakietach lub abonamencie (najtańsza opcja). Zainteresowanych zapraszamy do kontaktu: reklamawdi@webtango.pl.


To warto przeczytać


















RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  

idealdesign.pl - meble designerskie
« Październik 2020»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
Serwisy specjalne: